سهم نیم درصدی لرستان در سدسازی| ۵۰ درصد سدهای استان آبگیری نشده‌اند
به گزارش خبرنگار رکنا از لرستان، اسفندیار حسنی مقدم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اثر خشکسالی بخش کشاورزی استان متحمل خسارت پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی شده و میزان تولیدات بخش کشاورزی ۷۰۰ هزار تن کاهش یافته است.

وی افزود: با وجود اینکه ۱۱ درصد آب‌های روان کشور در لرستان وجود دارد و همچنین سهم پنج درصدی اراضی کشاورزی، اما سهم استان در سد سازی کمتر از نیم درصد است و امسال نیز به دلیل خشکسالی ۵۰ درصد آب سدها آبگیری نشده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان تصریح کرد: مطالبه ما از وزارت نیرو تخصیص آب کافی به استان به ویژه در بخش کشاورزی است.

حسنی مقدم با اشاره به تشکیل ستاد توسعه سرمایه گذاری در جهاد کشاورزی استان گفت: با توجه به اعتبارات اندک دولتی برای توسعه بخش کشاورزی نیازمند ورود بخش خصوصی است و از طرفی استفاده از تسهیلات بانکی نیز سختی هایی دارد که یکی از بهترین راهکارهای توسعه بخش کشاورزی ورود بخش خصوصی برای سرمایه گذاری است.

وی بیان کرد: در همین راستا می توان به مجوز ۲۱هزار راسی کشت و صنعت صنایع دورود، کلنگ زنی دامداری ۱۰ هزار راسی طبقاتی دشت سیلاخور، کلنگ زنی گاوداری هفت هزار راسی دورود و مجتمع های تولید ماهیان خاویار رومشکان اشاره کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان به پدیده زمین خواری در استان اشاره کرد و افزود: برخی سودجویان با خرد کردن و قطعه بندی اراضی کشاورزی اقدام به فروش آنها می‌کنند که لازم است اطلاع رسانی لازم برای جلوگیری از این کار صورت گیرد و شهروندان از طریق مجاری قانونی اقدام به خرید و فروش اراضی کنند.

 

کدخبر: 706371 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟