از دستگیری 242 نفر از ارذل و اوباش تا کشف بیش از یک تن مواد مخدر/ برخورد قاطعانه با عوامل ناامنی اولویت پلیس است

به گزارش رکنا از کرمانشاه، سردار علی اکبر جاویدان در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه اظهار داشت: پلیس به واسطه مسئولیتی که در حوزه نظم و امنیت عمومی دارد از مرداد سال گذشته طرح ویژه مقابله با اراذل و اوباش را اجرایی کرد.

وی افزود: در همین راستا و طی هفت ماه آخر سال گذشته بیش از یک هزار نفر و در سه ماهه ابتدایی سال جاری نیز 242 تن از اراذل و اوباش را که تهدیدی برای امنیت و نظم عمومی جامعه محسوب می شوند، دستگیر شده اند که منجر به زندانی شدن 72 تن از آنها شده است.

فرمانده انتظامی استان خاطرنشان کرد: تاکنون 794 نفر اراذل و اوباش شناسایی و اخطارها و تذکرات لازم در خصوص عواقب شرارت و ایجاد درگیری و مزاحمت به آنها داده شده است.

سردار جاویدان یادآوری کرد: در مسائلی نظیر شرارت و مزاحمت های خیابانی طبق آمار منتشر شده ناجا، کرمانشاه رتبه 19 و در سرقت های خشن و سرقت به عنف هم رتبه 14 را داراست.

وی همچنین با اشاره به رتبه 28 کرمانشاه در تصادفات، یادآوری کرد: در بحث سرقت نیز استان دوازدهم کشور هستیم.

رئیس پلیس استان کرمانشاه در ادامه به کشف یک تن و 100 کیلوگرم انواع مواد مخدر طی سه ماه ابتدایی سال جاری اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات استان در این حوزه وجود 2500 معتاد متجاهر است که عمدتا مرتکب سرقت های خرد شده و باعث بالا بردن آمار این ناهنجاری اجتماعی می شوند.

سردار جاویدان تصریح کرد: موضوع قابل تامل در این خصوص ظرفیت پایین نگهداری معتادان متجاهر است به گونه ای که کمپ های ترک اعتیاد ما ظرفیت پذیرش تنها 500 نفر را دارند که با آمار معتادان متجاهر در تضاد است.

وی گفت: پایین بودن ظرفیت نگهداری معتادان متجاهر باعث شده این افراد پس از یک دوره یکی دو ماهه و در حالی که هنوز اعتیاد خود را ترک نکرده اند به جامعه بازگردند و در همان مسیر قبلی قرار گیرند درحالی که جمع آوری آنها امروز یکی از مطالبات به حق مردم است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در ادامه به برخی حوادث هفته گذشته نیز اشاره و بیان کرد: چند مورد درگیری، سرقت منجر به تیراندازی و قتل در استان رخ داد که پلیس به عنوان حافظ نظم و امنیت جامعه به سرعت به این حوادث ورود پیدا کرد و افراد خاطی را در سریعترین زمان ممکن دستگیر و تحویل مراجع قضائی داد.

سردار جاویدان با تاکید بر اینکه کرمانشاه جای امنی برای مجرمان نیست، تاکید کرد: پلیس قاطعانه و بدون گذشت با خاطیان و آنهایی که به هر بهانه ای اقدام به ایجاد ناامنی می کنند برخورد و هیچ مسامحه ای با آنها نخواهد داشت.

وی در پایان با قدردانی از حمایت های امام جمعه کرمانشاه، خواستار همکاری بیشتر دستگاه های اجرایی استان با پلیس شد و گفت: امنیت مقوله ای جمعی است و همه ادارات و سازمان باید به این قضیه ورود پیدا کنند تا شاهد پایداری این موضوع و بهتر شدن وضعیت جامعه باشیم.

نازی حاجی علی اکبری/ کرمانشاه

 

کدخبر: 705840 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟