وام 50 میلیون تومانی برای احداث نیروگاه خورشیدی ویژه اقشار کم درآمد

به گزارش رکنا از اصفهان،مهندس سارا صالحی  در ادامه گفت :طرح های ویژه توسعه سامانه برق خورشیدی در دست اقدام است و در حال حاضر طرح ویژه توسعه سامانه های برق خورشیدی خانگی ویژه اقشار کم درآمد در قالب طرح بسیج روشنایی در دست اجرا می باشد در این طرح تسهیلات 50 میلیون تومانی 5 ساله با کارمزد حداقلی 4 درصد به هر خانوار تعلق می گیرید .

برای برخورداری از این تسهیلات کافی است متقاضی در سامانه ebs وام بسیج سازندگی ثبت نام و درخواست خود مبنی برتقاضای برخورداری از تسهیلات را ثبت نماید و در صورت واجد شرایط بودن ،تسهیلات تخصیص یافته و متقاضی می تواند نسبت به نصب سامانه های برق خورشیدی 3 کیلوواتی فقط با استفاده از این تسهیلات و یا سامانه برق خورشیدی 5 کیلوواتی در صورت امکان تامین مابه التفاوت هزینه به صورت شخصی، اقدام نماید.

مدیر دفتر بازار برق اصفهان تاکید کرد :مراحل بعدی و اجرایی احداث سامانه متعاقب انجام فرایند استفاده از تسهیلات وتخصیص  نهایی مبلغ وام از طریق پیمانکاران شرکت توزیع انجام خواهد شد.

وی از همشهریان خواست هر کس به اندازه خودش  و به اندازه 2 درجه در کاهش بار تلاش کند حتی با خاموش نمودن یک لامپ و استفاده از دور کند کولر شرایط بهتری را برای دیگر همشهریان ایجاد کند .توجه به کوچکترین پتانسیل ها در مدیریت و بهینه سازی مصرف از اهمیت ویژه ای برخوردار است .

صالحی خاطر نشان کرد :واقعی شدن هزینه های تامین انرژی و ایجاد انگیزه برای مشترکین در بهینه مصرف کردن نکته مهمی است که باید به آن توجه کرد و مادامی که مشترک خانگی ما هزینه برق آنها کمتر از هزینه دیگر کالاها در سبد خانواده باشد گوش شنوایی برای کاهش مصرف وجود نخواهد داشت.

وی در پایان گفت : در تمام دنیا کنترل همه فرایندها به راحتی با استفاده از مفاهیم ،شاخص ها و اهرم های اقتصادی قابل انجام است و به عبارتی با حربه اقتصاد به راحتی می توان نسبت به مدیریت بار وانرژی سمت مشترک یا مصرف کننده اقدام نمود و حتی او را مجاب به بهره و سود اقتصادی بیشتر می کنیم.

اصفهان -بهمن راعی

 

کدخبر: 705657 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟