‍ رمپ های مسیر جایگزین حرکتی هسته مرکزی شهر بازگشایی شد

به گزارش رکنا، شهردار آمل، با اعلام این خبر افزود: طرح توسعه اقتصادی و گردشگری پیاده راه سازی هسته مرکزی شهر آمل به مساحت حدود 15 هزار متر مربع، در دو فاز در حال اجراست.
هاشمی درباره روش اجرای این عملیات اظهار داشت: پروژه پیاده راه سازی هسته مرکزی با کارشناسی، مشاوره و تشکیل جلسات متعدد با مسئولان امر اجرا می شود.
به گفته وی در فاز اول این پروژه، پل دوازده چشمه بسته شد. شهروندان می توانند از مقابل ساختمان شورا به سمت خیابان شهید بهشتی و میدان ۱۷ شهریور ادامه مسیر دهند. یکطرفه شدن خیابان فرهنگ از غرب به شرق، یکطرفه شدن خیابان شهید بهشتی به سمت خیابان مهدیه، مسدود شدن حد فاصل پل دوازده چشمه و پل معلق، مسدود شدن مسیر حدفاصل هتل شهر تا میدان هفت تیر که برای ادامه تردد رمپ های جدیدالاحداث مسیر های هدایت و جایگزین خواهند بود.
شهردار آمل گفت: خیابان انقلاب و پل معلق درحال حاضر و تا زمان اجرای فاز بعدی پروژه باز خواهند بود. تردد در خیابان مهدیه جریان داشته و هیچگونه تغییر ترافیکی با اجرای پیاده راه سازی هسته مرکزی در این مسیر رخ نخواهد داد‌.
هاشمی در ادامه با اشاره به اینکه پل های تاریخی چندین سال از دوره تضمین آن گذشته است و با در نظر گرفتن حریم مجاز میراث امکان ساخت پل های جایگزین در محدوده آن نبود تصریح کرد؛ طرحی تهیه شد که نیاز به اصلاح مسیر حرکتی در هسته مرکزی داشت، لذا در این مسیر جدید حرکتی برای جایگزین نمودن مسیر پل معلق و پل دوازده چشمه احداث دو رمپ دسترسی در مسیر بلوار شهید بهشتی به سمت میدان شهدای مدافع حرم و دو تقاطع چراغدار در میدان شهدای مدافع حرم و مقابل شورای اسلامی شهر و در پی آن یک طرفه نمودن خیابان فرهنگ، افزایش عرض جنوب به شمال بلوار آزادگان نیز در دستور کار قرار گرفت که در حال حاضرانجام شد.
سید حمید هاشمی از همکاری شهروندان عزیز در طول مدت اجرای این پروژه و تلاش شبانه روزی پرسنل خدوم شهرداری بویژه معاونت فنی _ شهرسازی و مدیریت طراحی و نظارت تقدیر کرد و گفت؛ صبح امروز بازدیدی با حضور فرماندار، رئیس شورای شهر، معاوین عمرانی و برنامه ریزی فرماندار و پلیس راهور از مسیر های جایگزین انجام شد و بزودی با تلاش همکارانم مشکلاک اندک هم برطرف می شود تا شهروندان با کمترین مشکلات ناشی از اجرای طرح به تردد خود در مرکز شهر ادامه دهند.
گفتنی است؛ رمپ های مسیر جایگزین زیر پل معلق و دوازده چشمه به طول 315 متر با عرض سواره و پیاده رو 7 متری و با اجرای 2هزار و چهارصد متر مربع زیر سازی و آسفالت کمتر از دوماه با کار و تلاش شبانه روزی پرسنل و همکاران شهرداری احداث شد.

انتهای خبر/عباسی نیک

کدخبر: 705175 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟