حدود 5 میلیارد مترمکعب گاز طبیعی در استان اصفهان مصرف شد

به گزارش رکنا از اصفهان ، سید مصطفی علوی مدیر عامل این شرکت با بیان اینکه در سه ماهه نخست سال 1400 در بخش های خانگی، عمومی و صنعتی استان حدود 5 میلیارد متر مکعب گاز مصرف شده، افزود: از این میزان، 4 میلیارد و 287 میلیون متر مکعب مربوط به مصرف صنعتی و 553 میلیون متر مکعب گاز در بخش خانگی و 77میلیون متر مکعب نیز در بخش عمومی مصرف شده است.

مهندس علوی، افزود: طی سه ماهه اول سال سهم گاز طبیعی در بخش صنایع، مصارف عمده و نیروگاه ها 87 درصد، در بخش خانگی 11 درصد و در بخش عمومی 2 درصد بوده است.

وی، تصریح کرد: طبیعتاً در فصل گرم سال مصرف گاز در بخش خانگی و عمومی نظیر اماکن مذهبی، ورزشی، فرهنگی و... کاهش می یابد اما حجم زیادی از گاز در بخش تولید و صنعت استان مصرف می شود لذا هر چقدر مصرف منطقی و صرفه جویی انرژی داشته باشیم، چرخه تولید استان  قوی تر خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، تامین مستمر و پایدار گاز طبیعی را نیازمند مشارکت مشترکین در رعایت الگوهای مصرف برشمرد و تصریح کرد: افزایش تعداد مشترکین گاز در روند رو به رشد مصرف گاز طبیعی تاثیر داشته است، اما قطعاً با رعایت الگوی مصرف بهینه گاز طبیعی و رعایت دمای رفاه می توانیم در مصرف گاز طبیعی صرفه جویی کنیم.

اصفهان -عاطفه باقری

 

 

 

کدخبر: 705156 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟