بدرقه کاروان گیلانی اعزامی به المپیک توکیو

به گزارش رکنا رشت، نماینده عالی دولت در گیلان در نشست با اعضای تیم اعزامی گیلان به بازی‌های المپیک توکیو که با حضور دکتر کیکاووس سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک و مدیرکل ورزش و جوانان گیلان برگزار شد، به افتخارآفرینی گیلانیان در مسابقات مختلف ورزشی اشاره کرد و گفت: امیدوارم در بازی‌های پیش‌رو نیز با کسب افتخار، مایه سربلندی بیشتر کشور و استان گیلان شوید.

photo_2021-07-13_14-40-05 (1)

 وی با بیان اینکه گیلان، جوانان مستعدی در بخش‌های مختلف بویژه حوزه ورزش دارد، افزود: سهم ورزشکاران گیلانی در همه دوره‌های بازی‌های المپیک، آسیایی و پاراآسیایی بسیار خوب بوده است.

 وی اظهار داشت: سخت کوشی این ورزشکاران برای رسیدن به هر نتیجه‌ای، از مدال‌آوری مهم‌تر است و امیدواریم این عزیزان با مدال‌های ارزشمند در این دوره نیز با افتخار به میهن خود بازگردند.

 دکتر زارع اضافه کرد: وجود یک ایرانی در مسابقات بین‌المللی به نمایندگی از ملت ایران، می‌تواند معرف خوبی برای فرهنگ ایرانی و گیلانی باشد.

وی بیان داشت: داشتن روحیه‌ای بالا و انگیزه فراوان ورزشکاران برای کسب افتخار، اهمیت‌ بسیاری دارد.

 دبیرکل کمیته ملی المپیک نیز در این مراسم اظهار داشت: ۱۷ استان کشورمان به منظور حضور در رقابت‌های المپیک توکیو سهمیه کسب کردند که گیلان با اعزام پنج ورزشکار خود به این رقابت‌ها توانست هشت درصد از کل سهمیه کاروان ایران را بدست آورد.

در این نشست مدیرکل ورزش و جوانان گیلان نیز با اشاره به حضور پنج نماینده از گیلان در کاروان اعزامی جمهوری اسلامی ایران به بازیهای المپیک توکیو گفت: کاروان ایران با نام “کاروان ایران برای همه ” در این رویداد بزرگ ورزشی شرکت خواهد کرد.

پنج ورزشکار گیلانی شامل محمد رهبری در رشته شمشیربازی، آرمین هادی پور در رشته تکواندو، سارا بهمنیار در رشته کاراته، علی آقا میرزایی در رشته قایقرانی کایاک و نازنین ملایی در رشته قایقرانی روئینگ شرکت خواهند کرد.

رشت /مرجان گودرزی 

کدخبر: 705022 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟