اجرای مانور سلامت در بقاع متبرکه گیلان

به گزارش رکنا رشت،حجت‌الاسلام سجاد کاظمی پور با اشاره به رعایت توصیه‌های بهداشتی در بقاع متبرکه استان در ایام مذهبی و در حین برگزاری مراسم دینی و ملی اظهار کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا محوطه، صحن و ضریح بقاع متبرکه به صورت روزانه ضدعفونی شده است.

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا 15 کارگاه تولید ماسک در بقاع متبرکه استان راه‌اندازی شده است، افزود: اوقاف و امور خیریه گیلان از نخستین روزهای مقابله با کرونا در بقاع متبرکه استان و مناطق محروم اقدام به توزیع ماسک، دستکش، محلول ضدعفونی، بسته‌های معیشتی کرده است.

وی خاطرنشان کرد: همکاری با مراکز درمانی در حوزه تامین اقلام بهداشتی مانند دستکش، گان و ماسک، مواد ضدعفونی کننده از محل عواید موقوفات و تامین غذای گرم در برخی مراکز درمانی و همکاری با ستاد استانی مقابله با کرونا در ضدعفونی معابر و تسهیل دفن اموات کرونایی و انجام اعمال مذهبی این دسته از فوت شدگان  بخشی دیگر از اقدمات اوقاف وامور خیریه گیلان در این عرصه بوده است.

حجت الاسلام کاظمی پور از اجرای مانور سلامت در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه استان در دهه ولایت خبر داد و تصریح کرد: این طرح در راستای اجرای نیات واقفان خیراندیش در حوزه دارو و درمان، ترویج فرهنگ وقف در حوزه سلامت، ایجاد بستر مناسب برای مشارکت عمومی در حوزه سلامت، غربالگری زائران و مجاوران بقاع متبرکه از نظر سلامت جسمانی و کمک به نظام سلامت کشور اجرا می‌شود.

وی  از مشارکت بسیج و دانشگاه علوم پزشکی در اجرای مانور سلامت در بقاع متبرکه استان خبر داد و افزود: در این طرح مراکز افق بقاع متبرکه که کارگاه تولید ماسک دارند به صورت رایگان ماسک بین زائرین توزیع میکنند.

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه گیلان افزود: توزیع بسته‌های مواد شوینده و ضدعفونی کننده بین زائران و مجاوران توسط مراکز افق بقاع متبرکه انجام می شود.

وی اظهار کرد: در این طرح با همکاری خدام افتخاری و اعضای مراکز افق بقاع متبرکه، آزمایش قند خون، فشار، ویزیت رایگان از زائرین و مجاورین بقاع متبرکه انجام شود و با هماهنگی و تعامل با شبکه بهداشت و درمان تست رایگان کرونا از زائرین صورت گیرد.

حجت الاسلام کاظمی پور، تجلیل از پرستاران و کادر درمان  را از دیگر بخش های مانور سلامت برشمرد و گفت: روسای ادارات شهرستان های لاهیجان، لنگرود، رودسر، رشت و مدیرکل اوقاف گیلان با حضور در مراکز درمانی از کادر درمان قدردانی نموده اند.

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه از ابتدای مبارزه با کرونا ۷۰ هزار بسته معیشتی توسط مراکز افق بقاع متبرکه در مناطق محروم گیلان توزیع شده است،  اظهار داشت: ارزش بسته‌های توزیع شده توسط مراکز افق بقاع متبرکه ۱۵ میلیارد تومان بوده است.

رشت/مرجان گودرزی 

کدخبر: 705016 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟