تجمع اعتراض آمیز دامداران نیشابور

به گزارش خبرنگار رکنا، مدیر اداره جهاد کشاورزی نیشابور گفت: دامداران معترض خواستار این بودند قیمت ۶ هزار و ۴۰۰ تومانی که ستاد تنظیم بازار کشور مصوب کرده اجرایی شود زیرا هنوز کارخانه‌ها شیر را به قیمت پنج هزار و ۲۰۰ تومان می‌خرند.

محمدعلی فرهمندراد  افزود: مطالبه‌ دیگر دامداران معترض این بود که قوه قضاییه با کسانی که علوفه ها را احتکار می کنند مانند دلالان برخورد کند و انبارهای آن ها را ثبت و ضبط کند.

وی اظهار داشت: در این رابطه شهروندان اگر انباری را با این شرایط مشاهده کردند به ما و دستگاه قضایی گزارش کنند تا به عنوان احتکار با آن برخورد شود و با کسانی که علوفه را به بهانه گرانی احتکار می کنند توسط اداره صمت و دستگاه قضایی برخورد می‌گردد. 

وی بیان کرد: از دیگر مطالبات دامداران افزایش سهمیه نیشابور از سهم نهاده‌های با ارز ترجیحی و اجرایی شدن مصوبه ستاد تنظیم بازار برای صادرات شیر خشک، کره، خامه و دام زنده و همچنین رسیدگی به وضعیت قیمت بالای علوفه و عدم همخوانی آن با قیمت شیر است.

وی افزود: در جلسه‌ای که امروز با حضور دامداران تشکیل شد قرار است این موارد پیگیری و به نهادهای بالادستی منعکس و بعضی موارد نیز در شهرستان پیگیری شود. 

نیشابور با دارا بودن بیش از چهار هزار دامدار و تولید روزانه ۶۵۰ تُن شیر یکی از قطب‌های تولید شیر در کشور است.

کدخبر: 704985 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟