شناسایی ۲۰۸ موتور تلمبه غیرمجاز در رودخانه کشکان| کشاورزان اراضی را به غیربومی‌ها اجاره ندهند
به گزارش خبرنگار رکنا از لرستان، داریوش حسن نژاد در جمع خبرنگاران با اشاره به خشکسالی و کاهش بارندگیها در سال جاری اظهار داشت: کاهش بارندگی و  دبی رودخانه ها باعث خشک شدن برخی رودخانه های استان شده است، به طوری که رودخانه مادیان رود برآفتاب کاملا خشک شده و دبی رودخانه خرم آباد در تیر ماه سال جاری در محل دوآب ویسیان نسبت به سال گذشته حدود ۴۷ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: با توجه به کاهش نزولات جوی و افت ۸۰ درصدی دبی رودخانه ها، کلیه کشاورزانی که دارای مجوز موتور تلمبه یا ایستگاه پمپاژ هستند، جهت جلوگیری از تضییع حقوق دیگران و توزیع عادلانه آب موظف به رعایت الگوی کشت اعلام شده از سوی جهاد کشاورزی می باشند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان گفت: موتور تلمبه های غیر مجازی که اقدام به برداشت غیر قانونی از رودخانه های استان نمایند، توسط گروه های گشت و بازرسی جمع آوری و به محاکم قضایی معرفی می گردندکه در این راستا ۲۰۸ موتور تلمبه غیر مجاز در حوضه رودخانه کشکان شناسایی و برای صدور حکم به مراجع قضایی معرفی شدند.

حسن نژاد تصریح کرد: با توجه به خشک شدن بیشتر رودخانه های فصلی استان، کشاورزان از اجاره دادن اراضی به افراد غیر بومی خودداری نمایند و در قبال دریافت مبلغی ناچیز آب این سرمایه ارزشمند را هدر نداده و این میراث گرانبها را  برای آیندگان محافظت  نمایند.

مهدی زکی‌پور| لرستان 

کدخبر: 704983 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟