۲۲ کیلومتر راه روستایی در الیگودرز احداث شده است| پیشرفت ۳۰ درصد‌‌ی محور الیگودرز_شول‌آباد

ماشا الله نعمتی در گفت‌وگو با خبرنگار رکنا در لرستان، اظهارداشت: ۴۰ درصد روستاهای شهرستان الیگودرز  از راه دسترسی مناسب و آسفالته برخورداراند اما بر اساس آمار در این شهرستان ۷۰۰ کیلومتر راه دسترسی خاکی و شوسه و ۵۰۰ کیلومتر راه دسترسی آسفالته وجود دارد که بهسازی، زیرسازی و آسفالت اکثر  راه‌های خاکی شهرستان الیگودرز  دست اجراست.

وی افزود: امسال با مبلغ ۴۲ میلیارد تومان که در شورای توسعه برنامه‌ریزی استان تامین شده امیدواریم بتوانیم بخش قابل توجهی از راه‌های  روستایی شهرستان الیگودرز  را به سرانجام برسانیم.

فرماندار شهرستان الیگودرز در رابطه با پروژه جاده الیگودرز - مسجد سلیمان عنوان کرد:  به طور یقین  پروژه  جاده الیگودرز- مسجد سلیمان می‌تواند نقش مهمی و رشد رونق اقتصادی و اشتغال شهرستان الیگودرز به ویژه در صنعت بوم گردی  و گردشگری ایجاد کند که هم اکنون فعال است. 

وی تصریح کرد:با توجه به ابلاغ اعتبارات جدید در سال ۱۴۰۰ که حدود ۴۲ میلیارد تومان برای  شهرستان الیگودرز مصوب شد جلسات متعددی  با بخشداران و مدیر راه هداری شهرستان الیگودرز جهت جذب اعتبار و اولویت بندی  متناسب با نیاز های مناطق روستایی برگزار شد.

نعمتی گفت: شهرستان الیگودرز به دلیل داش بافت جغرافیایی دارای مناطق سخت و صعب العبور است که در بحث راه سازی متاسفانه در مقایسه با سایر شهرستان‌ها در گذشته مورد غفلت قرار گرفته اما طی سال های اخیر اقدامات خوبی همچون بهسازی، زیر سازی محور و آسفالت محور مهم امامزاده محمدبن حسن (ع)به طول ۱۰ کیلومتر است. 

وی اظهارداشت: آسفالت جاده دسترسی روستا ده قالی به طول ۲ کیلومتر، آسفالت جاده روستاهای، عباس برفی، کیزان دره،گشان، چال قلعه، سیدآباد،کاظم آباد، خرسیون،ده برزو ،مسگری و مد آباد در مجموع به طول ۲۰ کیلومتر از دیگر اقدامات راه سازی در شهرستان الیگودرز طی سال‌های اخیر بوده است. 

فرماندار شهرستان الیگودرز بیان کرد:طی سال‌های اخیر با پیگیری مسئولان استان حدود ۲۲ کیلومتر راه روستایی در شهرستان الیگودرز احداث و 35کیلومتر نیز زیرسازی و شن ریزی شده آماده آسفالت است. 

وی  در رابطه با تعریض  محور الیگودرزبه شول آباد گفت: تعریض  محور الیگودرز به شول آباد طول مسیر مذکور ۱۰ کیلومتر است که هم اکنون 3 کیلومتر آن اجرا و ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در صورت تامین اعتبار امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

نعمتی در رابطه با پروژه چهار خطه الیگودرز- داران اظهارداشت: پروژه چهار خطه الیگودرز – داران به طول ۲۷ کیلومتر از سال ۹۷ در دو قطعه در دستور کار قرار گرفته شده است. 

وی افزود: اعتبار هزینه شده در قطعه اول پروژه چهار خطه الیگودرز-داران به طول 9کیلومتر حدود ۱۶ میلیارد تومان بوده و هم اکنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که ۵ کیلومتر اول آن تکمیل و اواخر سال  گذشته زیر بار ترافیک رفت.

فرماندار شهرستان الیگودرز در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با  انتقال آب از شهرستان  الیگودرز به چند  استان کشور تصریح کرد:  نه تنها مردم الیگودرز  بلکه همه مردم استان از  انتقال آب  شهرستان الیگودرز به چند شهر کشور  که سبب شده هم اکنون این  شهرستان با مشکلات کم آبی و در برخی روستاها بی آبی مواجه  شده گلایه‌مند هستند  اما یکی از اقدامات خوبی که در حال انجام است  این است که حق آبه ۹۹ روستا شهرستان الیگودرز در قالب یک ایستگاه پمپاژ در حال بهره‌برداری است که بخش عمده‌ای از مشکلات کم آبی روستاها جبران می‌شود.

فرماندار شهرستان الیگودرز گفت: با توجه به زیرساخت های فراهم شده در راستای اجرای طرح الکترونیک شهرستان الیگودرز در آینده نزدیک به شهر الکترونیک تبدیل خواهد شد.

نعمتی ادامه داد:اجرای شبکه دولت که در سطح شهرستان و کلیه دستگاههای اجرایی صورت گرفته، در حال حاضر کلیه مکاتبات به صورت الکترونیکی انجام می شود.

وی بیان کرد: حذف دریافت کپی اسناد  هویتی در دستگاههای خدمات رسان مانند شرکت آب و فاضلاب،برق و گاز و حتی بانک ها که با عملیاتی شدن این طرح نیاز به دریافت کپی مدارک از ارباب رجوع نیست.

 

کدخبر: 704951 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟