تقدیر وزیر آموزش و پرورش و رئیس کمیته امداد کشور از مدیرکل آموزش و پرورش مازندران

به گزارش رکنا ازمازندران؛ در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری، این طرح توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) و با مشارکت مستقیم آموزش و پرورش با هدف تحقق اهداف سند تحول بنیادین در برقراری عدالت آموزشی با محوریت جذب دانش‌آموزان مستعد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی و کمک به خانواده‌های نیازمند اجرا شد تا گام مهمی در راستای تحقق جامعه سالم برداشته شود.

در اجرای این طرح که مربوط به پذیرش رایگان دانش‌آموزان با استعداد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) در مدارس غیر دولتی و هیئت امنایی است، آموزش و پرورش مازندران در سال ۱۳۹۹ با پذیرش رایگان ۶۱۲ نفر از دانش‌آموزان با استعداد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) در مدارس غیردولتی و هیئت امنایی سطح استان، موفق به کسب رتبه نخست کشور شد. 

همچنین در این آیین یکی از مدیران موفق مدارس استان مازندران که با تحت پوشش قرار دادن ۲۱ دانش‌آموز نیازمند در یکی از مدارس غیر دولتی شهرستان ساری از بهترین مدیران نیکوکار سطح کشور شناخته شد، به ارائه طرح خود در زمینه صیانت از خانواده و تلفیق تحصیل و اشتغال والدین پرداخته و گفت: تلاش در جهت رفع نقاط ضعف و قوت دانش‌آموزان از اصلی‌ترین اهداف مدرسه غیردولتی "کیمیای علم ساری" است. 

رقیه افتخاری‌منش با اشاره به دستاوردهای مدرسه خود، افزود: بررسی مهارت‌های مادران و تلاش در جهت ارتقاء مهارت و ایجاد کارآفرینی، دیدار خصوصی در منازل دانش‌آموزان و برطرف کردن موانع و تحکیم نقاط قوت، هماهنگی با جهاد دانشگاهی و ورود خانواده‌ها به مشاغل خانگی، حضور خانواده‌های مستعد در برنامه سیمای مازندران، ارائه مشاوره‌های حقوقی، تربیتی و خانوادگی برای دانش‌آموزان و مادران، و تهیه بسته‌های آموزشی و ملزومات جانبی از قبیل تبلت، پوشاک و ... از جمله مهم‌ترین اقدامات بوده است‌.

شایان ذکر است به گفته رئیس کمیته امداد کشور ۳۵۰۰ مدرسه در سراسر کشور با هدف ترویج فرهنگ خیر و احسان، و ارتقاء دسترسی دانش‌آموزان به خدمات آموزشی با کیفیت در این طرح مشارکت کردند.


انتهای خبر/عباسی نیک

کدخبر: 704868 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟