توسعه راه آهن مستلزم فرهنگ سازی ایمنی این حوزه است

به گزارش رکنا از رشت، غلامحسین ولدی در حاشیه این بازدید اظهار داشت: رسانه ملی و در حوزه های صدا، سیما، خبر و فضای مجازی ظرفیت بزرگی برای تولید و انتشار محتوای الزامات، قوانین و نکاتی که برای یک زیست مسالمت‌آمیز ساکنان حاشیه خطوط ریلی با این متد حمل و نقل دارد که نباید ازاین مهم غافل شد.

IMG-20210713-WA0019

وی افزود: برای تسهیل در تولید محتوا در امر فرهنگ سازی، برجسته سازی و معرفی خدمات، مجموعه تصاویر تهیه شده از طول خطوط، ایستگاه، قطارهای باری و مسافری توسط این اداره کل به صدا و سیمای استان گیلان تحویل خواهد شد.

وی بیان کرد: در عصر کنونی با توجه سرعت انتقال اطلاعات، فضای مجازی نقش تعیین کننده ای در امر فرهنگ سازی دارد.

مدیرکل راه آهن شمال ۲ ضمن اشاره به اینکه مردم گیلان شایسته بهترین خدمات هستند، ادامه داد: برای آسایش حال اهالی شریف گیلان بهترین سالن های مسافری شبکه ریلی کشور در گیلان ارائه خدمت می کنند.

وی تصریح کرد: این اداره کل در زمینه جابه جایی بار تعامل موثری با صنایع فولاد، تولیدی های دام و طیور و شرکت های راه سازی داشته، به طوری که محصولات و مواد اولیه این صنایع به طور مستمر در حال انتقال است.

ولدی یادآور شد: ایستگاه راه آهن رشت ظرفیت مناسبی برای جذب بار از بنادر و پایانه های مرزی شمال کشور را دارد و می‌تواند به عنوان یک نقطه استراتژیک در زمینه جذب بارهای ترانزیتی با بهره گیری از شیوه حمل و نقل ترکیبی نقش آفرینی کند.

وی اضافه کرد: راه آهن شمال ۲ بخشی از مصالح مورد نیاز پروژه راه آهن رشت – کاسپین و سایر پروژه های راه سازی را از مبدا لوشان و منجیل تامین می کند.

محمدباقر باقرزاده نیز در این بازدید اظهار کرد: راه آهن به عنوان یکی از عوامل توسعه موهبتی بزرگیست که در استان گیلان توسعه پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه راه آهن گیلان را یک ابرپروژه است، اضافه کرد: متخصصان راه آهن برای ساخت و ایجاد این شیوه حمل و نقل زحمات زیادی متحمل شدند.

وی تصریح کرد: پس از انقلاب در حوزه ساخت راه آهن انقلاب بزرگی رخ داده که نمونه بارز آن راه آهن گیلان است.

مدیرکل صدا و سیما استان گیلان گفت: با اتصال بندر انزلی به شبکه ریلی توسعه ترانزیت رقم خواهد خورد.

وی خاطرنشان کرد: با تمام توان برای معرفی راه آهن به اهالی گیلان و همچنین فرهنگ سازی تلاش خواهیم کرد.

رشت /مرجان گودرزی 

کدخبر: 704765 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟