70 درصد مدارس مازندران از لباسهای فرم دانش‌آموزی استفاده می‌کنند

به گزارش رکنا به نقل از روابط عموی؛ «علیرضا سعدی پور »، در جلسه کارگروه ساماندهی لباس فرم دانش‌آموزی با اشاره به ریشه تربیتی لباس فرم دانش‌آموزی گفت: لباس فرم یکدست باعث می‌شود تا تفاوتهای فردی در نوع پوشش ازبین رفته و ماهیت مدرسه حفظ شود.بسیاری از نظامهای تعلیم و تربیت دنیا به این موضوع اعتقاد دارند.

وی با اشاره به استفاده از لباس فرم دانش‌آموزی در 70 درصد مدارس استان افزود: با توجه به وجود چالش‌های مختلف در این حوزه ابتدا باید چالش‌های سالهای گذشته را ریشه‌یابی و اصلاح کنیم سپس به دنبال تدوین آئئین‌نامه های جدید برویم.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران به ابهام در بازگشایی مدارس به صورت حضوری اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر تصمیم گیری برای پوشش فرم مدارس  زود است و بهتر است در این فرصت با بررسی جامع و همه جانبه و پس از رفع مشکلات سالهای گذشته به تدوین آئین‌نامه جامع و کاملی اقدام کنیم.

سعدی پور تأکید کرد: هرگونه امضای قرارداد توسط مدیران مدارس با شرکت‌های تولیدی پوشاک ممنوع بوده و در صورت تخلف مطابق مقررات برخورد خواهد شد.در حال حاضر به هیچ عنوان هیچ مدیر مدرسه‌ای نباید شخصا به مسئله پوشاک فرم دانش‌آموزی ورود کند.

وی با اشاره به چند چالش عمده در این حوزه گفت: قیمت پارچه، جنس و نوع پارچه، دستمزد و کیفیت دوخت و زمان تحویل از جمله چالش‌های حوزه پوشش فرم دانش‌آموزی است که باید با نظارت دقیق بر این موضوعات و به ویژه مسائل مالی و قراردادها مشکلات را به حداقل برسانیم.

سعدی‌پور در پایان خاطرنشان کرد: هنرستان‌های دارای رشته خیاطی و دوخت دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی در زمینه تجهیزات، کارگاه و نیروی انسانی هستند که نباید از آن غافل شد چراکه همین هنرستان ها در ایام شیوع کرونا در تولید ماسک و گان بسیار خوب درخشیدند.

 


انتهای پیام/عباسی نیک

کدخبر: 703960 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟