کشف ۲۴۷ دستگاه ماینر در الیگودرز

به گزارش خبرنگار رکنا از لرستان، اصغر سرلک در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به مشکلات و مطالبات  بحق مردم گفت: علت خاموشی ها کاهش بارندگی ، استفاده بیش از اندازه از ذخیره سدها و تعمیرات دوره ای می باشد .

وی افزود: متاسفانه استفاده مجاز و غیر مجاز از ماینرها نیز از جمله دلایل کمبود برق می باشد که در این خصوص دولت بر تعطیلی ماینرهای مجاز تا پایان شهریور اقدام‌ کرد   و بر شناسایی ماینرهای غیر مجاز نیز تاکیده نموده است و در شهرستان الیگودرز هم تعداد ۲۴۷ دستگاه ماینر غیر مجاز کشف شده است .

مدیر برق الیگودرز در خصوص دلیل  مغایرت زمان قطعی برق با جدول های اعلام شده گفت : تمامی کنترل های برق در مراکز استانها صورت می گیرد و قطعی های اضافه بر ساعات اعلام شده نیز در پی افزایش مصرف می باشد .

ایشان با اشاره به اینکه بیش از ۵۲ هزار مشترک در الیگودرز از برق بهره مند هستند، افزود :  بیشترین مصرف در حوزه های صنعتی و کشاورزی می باشد که بر همین اساس مقرر شده تعمیرات سالیانه واحدهای صنعتی در این ایام صورت پذیرد .

مدیر امور برق الیگودرز گفت: از تعداد ۴۵۰ روستا تعداد ۳۳۰ روستا برق دار شده اند .

سرلک به احداث پست ۴۰۰ کیلوولت الیگودرز هم اشاره نمود و‌ گفت: این طرح که با پیگیری های نماینده الیگودرز به ثمر نشست در حال انجام می باشد و با بهره برداری از آن هیچ مشکلی در تامین برق حوزه صنعت نخواهیم داشت .

وی یکی از راهکار های عبور از بحران خاموشی ها را مدیریت مصرف عنوان کرد و از مردم‌ خواست در این شرایط به این موضوع بیشتر توجه کنند.

 

مهدی زکی‌پور| لرستان 

کدخبر: 703208 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟