۴۱ متخلف میراث فرهنگی در اردبیل دستگیر شدند

به گزارش خبرگزاری رکنا در اردبیل،  سرهنگ صابر افضل‌نیا فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: در سه ماه نخست امسال ۱۱ مورد حفاری غیرمجاز در مناطق غیرثبتی در استان شناسایی شده است.

وی شناسایی ۲ مورد تصرف غیرمجاز، ۲ مورد ساخت و ساز غیرمجاز، چهار مورد مرمت غیرمجاز و ۲ مورد ایجاد خسارت به آثار تاریخی در این مدت را از دیگر اقدامات در بخش حفاظت از میراث‌فرهنگی ذکر کرد.

او از کشف ۹ مورد اشیای تاریخی از متخلفان در سه ماه امسال خبر داد و گفت: در این مدت ۴۱ نفر از متخلفان و سوء استفاده‌کنندگان از میراث‌فرهنگی و آثار تاریخی دستگیر شده و از دست‌درازی این افراد به آثار تاریخی جلوگیری شده است.

افضل‌نیا با اشاره به اقدامات حفاظتی انجام شده بیان کرد: سه مورد حفاظت از مراسم و همایش‌ها و سه مورد حفاظت از نمایشگاه در این مدت انجام شده است.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل در مورد اخبار دریافتی مردمی در حوزه حفاظت از میراث‌فرهنگی افزود: ۴۳ مورد گزارش حفاری، چهار مورد کشف، ۲۴ مورد دستگیری، ۱۱ گزارش فلزیاب، ۱۰ مورد تجاوز به حریم و ۱۱ مورد تخریب در این مدت دریافت شده است.

 

کدخبر: 703064 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟