اعمال خاموشی‌ها در لرستان تا ۲۰ مردادماه /سه هزار دستگاه ماینر در استان کشف شد

فریدون خودنیا در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار رکنا، اظهار داشت: شرکت توزیع برق در استان برخی مکان‌ها مثل بیمارستان‌ها با بیماران کرونایی، صداوسیمای استان، پمپاژ آب سرچشمه، مراکزسیاسی‌ و اطلاعاتی استان‌ را که فعالیتشان حساس، حیاتی و مهم است برای خاموشی در اولویت آخر قرار داده‌ و چون این مکان ها برق را ازخط اصلی میگیرند مناطق و منازل اطراف آنها هم روشن می‌ماند که همین علت اختلاف شده، ضمن اینکه ما حتی در حاشیه شهرهای استان طی ۸ روز گذشته خاموشی نداشته‌ایم.

وی افزود: با هماهنگی استانداری به همه ارگانها دستورالعمل مصرف برق ابلاغ شد که در صورت مصرف اضافی ابتدا تذکر و اخطار داده می شود و در صورت عدم کاهش مصرف، برق این دستگاه های پرمصرف قطع می شود.

ایشان با اشاره به نیروگاه های خورشیدی افزود: در راستای سرمایه گذاری نیروگاه های خورشیدی روی پشت بام ها، یک نمایندگی در استان وجود دارد و تمام مجوزها در کمترین زمان برای افراد سرمایه گذار در این حوزه انجام می شود که لرستان در این زمینه رتبه دوازدهم را دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان تصریح کرد: طی سال های گذشته با ترک فعل هایی مواجه بودیم به طوری که در استقرار دیزل ژنرال ها و خدمات دیگر، کوتاهی شده و در این راستا سرمایه گذاری صورت نگرفته حتی دستگاه هایی که موظف بودند ۳۰ درصد مصرف خود را از طریق سلول های خورشیدی بگیرند به جز چند دستگاه در استان، مابقی پای کار نبودند.

خودنیا با اشاره به عدم اعمال خاموشی در برخی از مناطق استان گفت: خیلی از ایستگاه های پمپاژ وابسته به برق هستند ولی امسال برخی از مناطق تغذیه شده و یا این مناطق از لیست خاموشی خارج شدند به طوری که مناطقی که برق بیمارستانها را تامین می کنند از لیست خاموشی خارج شدند، همچنین سایت های مخابراتی هم کمترین خاموشی را داشته باشند اما به دلیل پراکندگی، با قطع برق، اینترنت هم مشکل پیدا می کند.

وی با بیان اینکه این روند تا ۲۰ مرداد ادامه دارد، بیان کرد: ما با کمبود برق مواجه هستیم و اعمال خاموشی ها انجام می شود که این روند تا ۲۰ مرداد ادامه دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان اختلاف بین تولید و مصرف برق را ۱۲ هزار مگاوات برشمرد و خاطرنشان کرد: ۱۲ هزار مگاوات بین مصرف و تولید اختلاف وجود دارد البته احداث نیروگاه ها هزینه بر و زمان بر است و تعداد نیروگاه ها به اندازه مصرف نبوده و مصرف برق امسال ۱۲ درصد افزایش یافته و خاموشی ها بیشتر شده است.

خودنیا خاطرنشان کرد: در همین راستا امروز نسبت به روز گذشته ۲۶ مگاوات افزایش سهمیه استان لحاظ شد ولی بازهم ۱۲۰ مگاوات نسبت به مصرف، سهمیه کمتری داریم.

 

این مقام مسئول افزود: باتوجه به خسارات وارده توسط این دستگاه‌ها به شبکه های برق، همزمان با آغاز تابستان با کمبود نیروی برق مواجه هستیم و این خسارات دوچندان خواهد بود.

وی بیان کرد: برنامه خاموشی های استان روزانه در سایت شرکت توزیع برق بارگذاری می شود و برخی مناطق حساس مانند بیمارستان و پمپاژ خانه های آب شرب در اولویت آخر خاموشی قرار می گیرند.

خودنیا بیان کرد: اگر برق مناطقی که دارای پمپ آب هستند به مدت ۲ ساعت قطع شود، آب ۶۰ درصد مناطق خرم آباد به مدت ۲۰ ساعت قطع خواهد شد.

وی اضافه کرد: اکنون پیک بار مصرف برق در لرستان همزمان با کشور به ۷۲۰ مگاوات کاهش یافته است اما در موارد عادی است ۷۶۰ مگاوات است و ۱.۱ درصد به اندازه پیک بار کشور برق در استان مصرف می‌ شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان گفت: افرادی که مایل به استفاده از انرژی خورشیدی هستند می توانند با مراجعه به مراکز توزیع برق نسبت به دریافت آسان "پنل" اقدام کنند و شهروندانی که تجهیزات آنان بواسطه قطع برق خسارت دیده است باید به بیمه کوثر مراجعه نمایند.

خودنیا با اشاره به کشف و ضبط سه هزار دستگاه استخراج غیرمجاز رمز ارز (ماینر) امسال با هماهنگی دستگاه قضا در این استان، تصریح کرد: باتوجه به خسارات وارده توسط این دستگاه‌ها به شبکه های برق، همزمان با آغاز تابستان با کمبود نیروی برق مواجه هستیم و این خسارات دوچندان خواهد بود.

 

کدخبر: 702853 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟