مواد مخدر تهدید کننده سلامت و امنیت جامعه است و از همه ظرفیت‌ها برای مقابله با آن باید استفاده شود

به گزارش رکنا از مازندران ، احمد مظفری در نشست با مدیر حوزه های علمیه مازندران بیان داشت : مواد مخدر تهدید کننده سلامت و امنیت جامعه است و از همه ظرفیت‌ها برای مقابله با آن باید استفاده شود و حوزه‌های علمیه در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌توانند پیشگام و پیشتاز باشند.

وی افزود: تقویت باورهای مذهبی و افزایش آگاهی‌ها و مهارت‌های زندگی به کنترل شیوع مواد مخدر وکاهش آسیب کمک بزرگی می‌نماید و نقش حوزه‌های علمیه در این زمینه راهبردی و مهم است.

مظفری اعتیاد را مادر همه جرایم و آسیب‌ها خواند و گفت: همه در مقابل حفظ سلامت جامعه مسئولیت دارند و حوزه‌های علمیه می‌توانند در این زمینه پیشگام و پیشتاز باشند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران با اشاره به امضا تفاهم نامه مشترک بین حوزه‌های علمیه و ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: بر اساس این تفاهم نامه هم مطالعات و تحقیقات مناسب در حوزه آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد انجام خواهد شد و هم آموزش‌های لازم به طلاب و اساتید در زمینه اعتیاد و پیشگیری از آن ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: ظرفیت مبلغین و وعاظ به عنوان یاریگران زندگی می‌تواند کمک بزرگی به آگاهی بخشی جامعه، کاهش آسیب‌ها و ارتقا سلامت جامعه کند.

مظفری در پایان تاکید کرد: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در راستای ارتقا نقش آفرینی گروه‌های مرجع و سفیران اجتماعی در زمینه مبارزه با مواد مخدر برنامه‌های مختلفی را طراحی و اجرا می‌کند و امیدواریم همه طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه نیز در این جنگ خاموش یاریگر زندگی بوده و در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی مشارکت فعال داشته باشند

ساری /صدیقه عباسی نیک

کدخبر: 702325 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟