کمبود سد، مشکل اصلی کم آبی در لرستان

به گزارش رکنا از لرستان ، اسفندیار حسنی مقدم در بازدید از وضعیت منابع آبی خرم رود و رودخانه کشکان حد فاصل خرم‌آباد و پلدختر به همراه معاون بهبود تولیدات گیاهی و برنامه‌ریزی و امور اقتصادی و مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی لرستان اظهار کرد: سد به منظور ذخیره سازی و مهار روان آب‌ها در فصل بارندگی وجود ندارد، چنانچه در سالیان گذشته سد احداث می‌شد، سیلاب‌ها کنترل و روان آب‌ها مهار می‌شد و جهت آبیاری مزارع و باغات در مواقع لازم مورد استفاده قرار می‌گرفت.
وی بیان کرد: استان لرستان به رغم داشتن متوسط بارش مناسب هم از سیلاب آسیب می‌بیند و هم از خشکسالی کشاورزان آن متضرر می‌شوند.
رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان یکی دیگر از بحران‌های کم آبی در سالجاری را کاهش شدید بارندگی به میزان ۵۰ درصد نسبت به سنوات گذشته اعلام کرد و افزود: متاسفانه تعدادی از کشاورزان علی رغم هشدار‌ها و اخطار‌های جهاد کشاورزی اقدام به برداشت غیرمجاز از منابع آبی می‌نمایند که لازم است، شرکت آب منطقه‌ای در چارچوب قوانین با متخلفان برخورد نماید.

وی به کشاورزان توصیه کرد: با کاهش دفعات آبیاری در مزارع خود و استفاده بهینه از منابع آبی به توصیه کارشناسان عمل نموده و با متولیان امر همکاری داشته باشند تا بتوانیم از این بحران عبور کنیم.

 

کدخبر: 702164 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟