تعداد بستری‌های کرونایی در هرمزگان بی‌سابقه است

به گزارش رکنا از هرمزگان، فریدون همتی در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا در هرمزگان با بیان اینکه استان های جنوب کشور از جمله هرمزگان، همچنان در وضعیت قرمز شیوع کرونا هستند، عنوان کرد: ۱۰ شهرستان در استان هرمزگان شامل بندرعباس، میناب، رودان، سیریک، حاجی‌آباد، قشم، بندرخمیر، بندرلنگه، بستک و پارسیان در وضعیت قرمز، شهرستان‌های جاسک و بشاگرد در وضعیت نارنجی و شهرستان ابوموسی در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند.

 

وی ادامه داد: بیش از ۸۱۰ نفر بیمار مبتلا به کرونا در هرمزگان، در بیمارستان‌ها بستری هستند که این رقم، بیشترین تعداد بستری ها به دلیل این بیماری در استان محسوب می‌شود و از ابتدای شیوع کرونا تاکنون، بی‌سابقه بوده است و متاسفانه تعداد فوت بر اثر ابتلا به کرونا در هرمزگان نیز افزایش یافته است.

استاندار هرمزگان افزود: طبق ارزیابی‌های انجام شده توسط دانشگاه علوم پزشکی استان، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی شامل استفاده از ماسک، فاصله‌گذاری، عدم برگزاری مراسم و دورهمی ها در هرمزگان، به شدت کاهش پیدا کرده و بین ۶۰ تا ۷۰ درصد قرار دارد که بسیار پایین است، در حالی که زمانی رعایت ۹۵ درصدی دستورالعمل‌های بهداشتی را در استان داشتیم که موجب شده بود، میزان شیوع بیماری کرونا در استان، بسیار کم باشد.

همتی با بیان اینکه از افرادی که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند، صمیمانه تشکر و قدردانی می‌کنیم، تصریح کرد: همچنین از آن دسته از افراد که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی کنند، به شدت گله مند هستیم، چون این افراد با بی‌توجهی، جامعه را نگران کرده‌اند و سلامتی مردم را به خطر انداخته‌اند.

وی گفت: در این شرایط شیوع کرونا در استان، از مردم شریف هرمزگان انتظار داریم، به طور جدی از ترددهای غیرضروری خودداری کنند و اگر ضرورت ندارد از خانه خارج نشوند و در مکان های عمومی و جایی که جمعیت زیاد است، حاضر نشوند.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: متاسفانه به دلیل رفت و آمدها و دیدارهای خانوادگی، ابتلا و فوت بر اثر بیماری کرونا در هرمزگان را شاهد هستیم و در این شرایط باید بسیار جدی تر نسبت به رعایت اصول بهداشتی مقابله با کرونا، توجه داشته باشیم و حتی افرادی که واکسن دریافت کرده‌اند، باید همه اصول بهداشتی را رعایت کنند.

همتی با بیان اینکه کادر پزشکی و درمان، واقعا به دلیل تعداد زیاد ابتلا و بستری بیماران مبتلا به کرونا، خسته شده‌اند، اظهار داشت: برای اولین بار است که در هرمزگان با حجم بالای ۸۱۰ بیمار بستری مبتلا به کرونا، مواجه هستیم و این آمار نشان می‌دهد، این بیماری شیوع زیادی در جامعه دارد اما می‌توانیم با همکاری در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، شرایط مناسبی برای مدیریت این بیماری داشته باشیم.

وی اضافه کرد: افراد در سنین ۶۰ سال به بالا در هرمزگان، حال دریافت واکسن کرونا هستند و واکسیناسیون به تدریج با رسیدن واکسن ها در هر شهرستان در حال انجام است.

استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه ادارات، بنگاه‌های اقتصادی، بازارها، پاساژها و اصناف، موظف به رعایت دقیق شیوه نامه های بهداشتی هستند، بیان داشت: در ادارات و دستگاه‌های اجرایی و محیط های عمومی، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید ۱۰۰ درصدی باشد و مردم اگر در ادارات و بانک ها، عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را مشاهده کردند، حتما به ستاد استانی مقابله با کرونا، اطلاع دهند.

همتی تاکید کرد: فرمانداران در هر شهرستان، باید دامنه بازرسی در سطح شهرها و روستاها را گسترش دهند و با افزایش نظارت ها، باید با متخلفان برخورد قانونی شود.

وی ادامه داد: از برگزاری هرگونه مراسم به ویژه مراسم عروسی و ختم باید به طور جدی جلوگیری شود و هر جا مردم چنین مراسم هایی را مشاهده کردند، به دهیاری‌ها، بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها اطلاع دهند و از طریق نیروی انتظامی و دستگاه قضایی، با بانیان برگزاری این مراسم‌ها که حقوق مردم را ضایع می‌کنند و جان و سلامتی مردم را به خطر می‌اندازند، برخورد قاطع خواهد شد.

استاندار هرمزگان بار دیگر از مردم هرمزگان درخواست کرد، نسبت به رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی، توجه ویژه داشته باشند.

انتهای پیام/حیدری

کدخبر: 702038 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟