ایجاد مسیر اختصاصی دوچرخه سواری در کاهش بار ترافیکی مؤثر است

به گزارش خبرنگار رکنا از کرمانشاه، عصر دیروز پنج‌شنبه مراسم افتتاح اولین پیست دوچرخه سواری کرمانشاه با حضور معاون وزیر کشور، استاندار کرمانشاه، شهردار کرمانشاه و دیگر مسؤلین استانی و مدیریت شهری افتتاح شد.

این پروژه با هزینه ای بالغ بر حدود یک میلیارد و ٢٠٠ میلیون تومان و توسط معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه و در راستای ترویج فرهنگ ورزش همگانی و سلامت شهروندان در دو کیلومتر بصورت یک رینگ دورانی احداث شده است.

مهدی جمالی‌نژاد معاون عمرانی وزیر کشور عصر امروز در حاشیه افتتاح این مسیر دوچرخه سواری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ایجاد مسیر اختصاصی دوچرخه سواری در کاهش بار ترافیکی نقش مؤثری دارد.

وی افزود: کلان‌شهرها باید به سمت اقدامات انسان محوری کم هزینه، زودبازده و نیز پروژه‌هایی که موجب ایجاد شادابی و نشاط در شهر می‌شود حرکت کنند که شهرداری کرمانشاه در این راستا اقدامات خوبی داشته است.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در پایان با اشاره به اینکه توسعه معابر جوابگوی نیاز شهرها نیست گفت: باید با کارهای ابتکاری و سازه‌ای مانند ایجاد مسیر دوچرخه سواری و همچنین فرهنگ سازی استفاده از ناوگان عمومی، بار ترافیک را در شهرها کاهش داد.

نازی حاجی علی اکبری/ کرمانشاه

 

کدخبر: 701616 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟