از کشت محصولات آبدوست جلوگیری شود| تاکید بر مصرف بهینه برق توسط شهروندان

به گزارش خبرنگار رکنا از لرستان، حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه خرم‌آباد با اشاره به کم آبی و خشک شدن رودخانه‌ها در استان، اظهار داشت: برخی افراد محصولات آب‌دوست کشت می‌کنند ضرورت دارد سازمان آب منطقه‌ای، دادگستری و مالکان صاحبان زمین بررسی و پیگیری نمایند، همچنین از هدر رفت آب هنگام آب دادن به چمن‌ها جلوگیری شود.

وی افزود: برخی از رودخانه‌های فصلی استان خشک شدند و یا در معرض خشک شدن هستند اینجا مردم و مسئولین همکاری کنند و از اسراف که حرام است خودداری کنند و از شست و شوی بی‌مورد وسایل نقلیه، آب‌پاشی کوچه‌ها و…پرهیز شود؛ به‌واسطه کمبود آب برخی از آن مواردی که موردنیاز مردم است به تنگنا افتاده است لذا باید در مصرف آب تا فرارسیدن باران و نزول رحمت الهی صرفه‌جویی کرد.

نماینده ولی فقیه در لرستان در ادامه گفت: تکمیل سدهای نیمه‌تمام، پیش‌بینی آب شرب پایدار، افزایش تخصیص آب و نگهداری یک میلیارد مترمکعب آب در پشت سدها و افزایش بیش از این مقدار مواردی بوده است که در طول دولت‌ها به آن‌ها توجه نشده است و ان‌شاءالله دولت سیزدهم درزمانی منطقی به این موارد رسیدگی کند. تا رسیدن به وضعیت مطلوب مردم و مسئولین همکاری کنند و بدون تنش این روزها را پشت سر بگذاریم تا آنچه نیاز استان است را تأمین کنیم.

امام جمعه خرم‌آباد یادآور شد: مدتی است مردم در ساعاتی از روز با کمبود برق و آب مواجه هستند بر این اساس در فاصله ساعات پرمصرف برق همه رعایت کنند و از وسایل پرمصرف غیر ضرور استفاده نشود و همه در فضا و مساحت محدودتری اجتماع کنیم تا از وسایل سرمایشی کمتر استفاده شود.

شاهرخی با اشاره به سالروز شهادت آیت‌الله صدوقی، چهارمین شهید محراب در یازدهم تیر سال ۱۳۶۲ افزود: ایشان نمونه کاملی از یک روحانی در تراز انقلاب اسلامی بود که در همه عرصه‌های جهادی حضور داشت نوع سلوک و رفتار این روحانی با عموم مردم یک سرمایه اجتماعی درست کرده بود به‌گونه‌ای که این سرمایه را به سمت ارزش‌های اسلامی و دفاع از انقلاب هدایت کرد، احداث مساجد و بیمارستان‌ها، دبیرستان‌ها، صندوق‌های قرض‌الحسنه و ده‌ها موسسه عام‌المنفعه از اقدامات ارزشمند این شهید بزرگوار بود.

وی عنوان کرد: ۱۲ تیر سال ۱۳۶۷ سالروز حمله ددمنشانه ناوگان آمریکای جنایت‌کار به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی به نام روز افشای حقوق بشر آمریکایی است؛ ناو وینسس آمریکا به پرواز ۶۵۵ ایران ایر شلیک و تمام سرنشینان آن را به شهادت رساند امروز بر کسی این ادعا پوشیده نیست که ادعای حقوق بشر آمریکا، دروغین است.

نماینده ولی فقیه در لرستان تصریح کرد: آمریکا در عرصه سیاست داخلی و بین‌المللی چهره‌ای زشت از حقوق بشر در صحن بین‌الملل دارد، حکومتی که در یک روز ۲۲۰ هزار نفر را در جنگ جهانی در ژاپن کشت و در جنگ ویتنام یک‌میلیون نفر را به قتل رسانید این‌ها گوشه‌ای از جنایات آمریکاست.

شاهرخی خاطرنشان کرد: کودتای ۲۸ مرداد، شهادت دانشجویان در ۱۶ آذر ۱۳۳۲، حمایت از رژیم سفاک پهلوی، منافقین، فتنه گران و ترور دانشمندان هسته‌ای، پرونده‌سازی برای جمهوری اسلامی در رابطه با فناوری هسته‌ای و شهادت سپهبد قاسم سلیمانی از سیاهه‌های زشت حقوق بشر آمریکایی است.

وی گفت: روز چهاردهم تیر به تصویب شورای انقلاب فرهنگی روز قلم است، بیان، دو گونه است، بیان زبان و بیان قلم و بدون تردید هر پیش رفت و توسعه‌ای در جوامع گوناگون در سایه قلم امکان‌پذیر است، لذا شایسته است اهل‌قلم آنچه می‌نویسند محتوایی مستند باشد که باقی بماند و به‌مرورزمان از بین نرود، دقیق بنویسند و بر اساس تخمین و شک و گمان ننویسند و بر اساس اندیشه و تأمل بنویسند.

 

مهدی زکی‌پور| رکنا لرستان

کدخبر: 701607 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟