دبی رودخانه‌های لرستان با ۸۰ درصد کاهش آبدهی مواجه شده‌ است| تخصیص آب شرب به روستاها از طریق سد ایوشان

به گزارش خبرنگار رکنا از لرستان، داریوش حسن‌نژاد در گفت‌و‌گو با رکنا اظهار داشت: تخصیص آب شرب در روستاها بنابه درخواست آبفای استان بوده است و در اسرع وقت بدون محدودیت انجام می گیرد.

وی با اشاره به اینکه کارشناسان شرکت آب منطقه‌ای با کارشناسان شرکت آبفای استان در تمام موارد در تعیین محل و نظارت بر حفاری همکاری دارند، بیان کرد: برای اولین بار در استان تخصیص از سد ایوشان جهت تامین آب شرب روستاها منطقه صادر شده و تخصیص سایر سد های استان نیز برای تامین آب پایدار مناطق مسکونی از سدهای استان لحاظ خواهد شد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان لرستان گفت :در بررسی دبی رودخانه های استان لرستان در تیرماه سال جاری برخی از رودخانه ها با حدود ۷۹ تا ۸۰ درصدی کاهش آبدهی مواجه هستند.

حسن‌نژاد با اشاره به خشکسالی و کاهش بارندگی ها در سال جاری وضعیت رودخانه‌های استان را نامناسب و بحرانی تشریح کرد.

.

وی با بیان اینکه برخی از رودخانه های استان خشک شده‌اند، افزود: در بررسی دبی رودخانه های استان در تیر ماه جاری رودخانه مادیان رود در محل بر آفتاب کاملا خشک شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان ادامه داد: دبی رودخانه خرم آباد در تیر ماه جاری در محل دوآب ویسیان ۳.۹۴ مترمکعب بر ثانیه بوده است که نسبت به سال گذشته در این زمان حدود ۴۷ درصد کاهش دبی داشته است.

حسن‌نژاد تصریح کرد: دبی رودخانه کشکان در محل دوآب ویسیان ۱.۷ مترمکعب بر ثانیه ودر افرینه دبی این رودخانه حدود ۳.۵ مترمکعب بر ثانیه و در محل پلدختر دبی رودخانه کشکان ۴.۲ مترمکعب بر ثانیه بوده است.

مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای لرستان دبی رودخانه چولهول در محل افرینه را در تیرماه سال جاری حدود ۱مترمکعب بر ثانیه و دبی رودخانه تیره در محل دورود را حدود ۲.۳ مترمکعب بر ثانیه و دبی رودخانه ماربره را حدود ۲.۲ مترمکعب بر ثانیه در محل دورود عنوان کرد.

زکی پور/لرستان 

کدخبر: 701475 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟