امدادرسانی به ۶۰۹ آسیب دیده در ۳ ماهه نخست سال‌جاری
به گزارش رکنا از لرستان، صارم رضایی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: معاونت امداد و نجات در سه ماهه نخست سال‌جاری در ۱۴۷حادثه، کار امداد رسانی به ۶۰۹ نفر آسیب‌دیده از حوادثی از قبیل حوادث  آتش‌سوزی جنگل و مرتع، جاده‌ای، خدمات حضوری، دریایی- ساحلی، رعد و برق، سیل و آب‌گرفتگی، شهری، صنعتی و کارگاهی و کوهستان را انجام داده است.

وی افزود: ۱۷۷ تیم عملیاتی در این حوادث بکارگیری شده که این تیم‌ها متشکل از ۵۰۹ نفر نیروهای معاونت امداد ونجات در سراسر استان کار امداد رسانی را انجام دادند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان در ادامه با بیان اینکه  شعب خرم‌آباد، ازنا، الیگودرز، بروجرد و پل‌دختر به ترتیب با ۳۵, ۳۰، ۲۹، ۱۷و ۱۰ حادثه، شعب داری بیشترین حوادث در استان بودند، تصریح کرد: پایگاه‌های اباذر، خمه، شوراب، رازان و دوره چگنی پایگاه‌های بودند که بیشترین تعداد حادثه را امدادرسانی کردند.

رضایی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در این حوادث ۱۸۸ ناوگان ترابری شامل بالگرد، آمبولانس، خودرو کمک‌دار سبک و خودرو نجات تیپ ۱ و ۲ به‌کارگیری شد، افزود: در ۱۴۷ حادثه رخ‌داد، چهار پرواز در شهرستان‌های خرم‌آباد، ازنا و سلسله با ۱۳ سورتی پرواز نیز کار امداد رسانی را انجام دادند.

این مسئول همچنین با بیان اینکه در سه ماهه اول سال ۱۴۰۰، شش عملیات در حوادث آبی صورت گرفت که بیشترین حوادث مربوط به رودخانه کشکان، آبشار بیشه، سد رودبار و تنگه هلت است، خاطرنشان کرد: حدود ۱۴ درصد کاهش حوادث غرقی و ۱۴ درصد افزایش تعداد فوتی‌ها در سه ماهه اول سال ۱۴۰۰ نسبت به سه ماهه اول ۱۳۹۹ بوده است.

مهدی زکی‌پور | لرستان

کدخبر: 701375 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟