دستگاه ها برای مناسبت های دینی و فرهنگی، برنامه های فاخر تدوین کنند

به گزارش رکنا از مازندران، رقیه صفری در این جلسه با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای حادثه تروریستی هفتم تیر و گلگون کفنان راه مقابله با مواد مخدر، هفته قوه قضاییه و هفته جهانی مبارزه با پدیده شوم مواد مخدر، با اشاره به این که تداوم اجرای برنامه های فرهنگی تبلیغی بویژه در ارتباط با مناسبت های مهم دینی، یادآور شد: با توجه به شتاب یابی واکسیناسیون عمومی و رعایت فاصله گذاری های اجتماعی و الزامات بهداشتی، ان شاء الله زمینه اجرای برنامه های فرهنگی بصورت گسترده تر فراهم می شود و لازم است دستگاه های مسئول در این خصوص فعال تر عمل کنند.

معاون استاندار مازندران، رعایت الزامات بهداشتی را همچنان اولویت نخست برگزاری برنامه های مختلف اداری دانست و افزود: با توجه به در پیش بودن مناسبت های فرهنگی و دینی در ماه های آینده، دستگاه ها برنامه های فاخر قابل اجرا را با بهره گیری از فضای اجتماعی و رسانه ای و مجازی در دستور کار قرار دهند.

وی تداوم اقامه نماز جماعت در استانداری، فرمانداری ها و دستگاه های اجرایی را یک ضرورت خواند و بیان داشت: رونق بخشی اقامه نماز در مدارس از تاکیدات است و دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری طی برنامه یی، در تلاش است با همراهی آموزش و پرورش در این راستا بطور جدی اقدام نماید.

صفری، کتاب و کتابخوانی را یک جریان فرهنگی پویا و موثر در بخش های مختلف دانست و گفت: برای ترویج کتاب و کتابخوانی باید از همه ظرفیت ها بویژه دستگاه های اجرایی بهره برد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری با اشاره به قیام مردم در اعتراض به اقدامات حکومت رضاخانی در ممنوعیت حجاب و کشتار مردم معترض در مسجد گوهرشاد و نامگذاری این روز به روز عفاف و حجاب از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور، اظهار داشت: عفاف و حجاب در شمار اولویت های فرهنگی کشور و استان است و باید دستگاه ها برای ترویج و آموزش های لازم در این راستا برنامه داشته باشند.

وی همچنین به سالروز خجسته ازدواج حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا به عنوان روز ازدواج، اعیاد سعید قربان و غدیر و ... در ماه جاری اشاره کرد و بر تقویت فعالیت های فرهنگی دستگاه ها و برنامه ریزی برای این مناسبت های دینی ارزشمند تاکید نمود.

انتهای پیام/ عباسی نیک

کدخبر: 701334 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟