کسب رتبه چهارم کشوری رشت

به گزارش رکنا از رشت، علی فتح اللهی فرماندار رشت در گفتگوی با خبرنگاران با بیان اینکه در انتخابات امسال مشارکت بیش از ۳۹ درصد واجدین شرایط در شهرستان رشت و بیشتر از ۲۵ درصد در شهر رشت صورت گرفت، افزود: باتوجه‌به انتخابات قبلی (مجلس شورای اسلامی) که مشارکت شهر رشت ۲۱ درصد و مشارکت کل شهرستان تقریباً ۳۱ درصد بوده، در هر دو منطقه افزایش مشارکت را شاهد بوده‌ایم.

فتح‌اللهی اظهار داشت: در این دوره از انتخابات در ۵۴۲ شعبه اخذ رأی سطح شهرستان رشت، حدود ۱۱ هزار نفر در حوزه انتخابات اعم از اعضای شعب، نمایندگان فرماندار و بخشدار، هیئت نظارت، بازرسی، نیروی انتظامی و سپاه برای برگزاری انتخابات همکاری داشتند.

وی با عنوان اینکه با توجه‌ به برگزاری انتخابات به‌صورت کاملاً الکترونیکی برای اولین‌بار در شهرستان رشت، اختلالاتی که به‌صورت یکسان در سطح کشور وجود داشت در ساعت‌های اولیه در رشت برطرف و در زمینه میانگین برگزاری آنلاین در سطح کشور حائز رتبه چهارم شدیم.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان رشت با اعلام اینکه جهت آموزش افراد برای رأی‌گیری الکترونیکی در حوزه فناوری اطلاعات، فعالیت‌های قابل‌توجهی انجام شده است؛ ادامه داد: بیش از ۷۶ جلسه که البته به دلیل محدودیت‌های ناشی از کرونا مجبور به برگزاری کلاس‌ها در گروه‌های ۲۰ نفره شدیم و در این مسیر بیش از هزار نفر آموزش‌های لازم را دریافت نموده‌اند.

فتح الهی گفت: این افراد از کادر اداری نبودند که به‌صورت دستوری عمل کنیم بلکه از ساکنان و شهروندان سطح شهرستان رشت بر اساس ساختاری که برایشان تعریف شده بود به فعالیت می‌پرداختند.

وی با عنوان اینکه اطلاع‌رسانی لازم در مورد انتخابات به‌صورت الکترونیکی در رشت انجام نشده بود افزود: مهم‌ترین دلیل آن عدم فرصت کافی بوده است که این باعث شده بود برخی از مردم فکر کنند می‌توانند در خانه خود و به‌وسیله تلفن‌های همراه و به‌صورت کامل الکترونیکی رأی دهند.

فتح‌اللهی موضوع کد نامزدها را در این انتخابات یکی از موارد مهم برشمرد و بیان کرد: همواره در آموزش‌های لازم از طریق رسانه‌های مختلف به خود نامزدها هم تأکید می‌شد که کدشان را اعلام عمومی نمایند و در این مورد اطلاع‌رسانی خوب داشته باشند.

رشت /مرجان گودرزی 

کدخبر: 701280 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟