مردم ۳۰ درصد مصرف خود را کاهش دهند

به گزارش خبرنگار رکنا، علی اکبر نصیری  اظهارکرد: با توجه به شرایط موجود (گرمی هوا، خالی بودن سدها و غیره) مصرف به مرز هشدار رسیده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان با اشاره به شناسایی مشترکان پرمصرف استان اضافه کرد: اگر مشترکان پرمصرف، تغییر رویه ندهند برق آنها قطع می‌شود.

نصیری بیان کرد: ساعات اوج مصرف برق استان از ساعت ۱۲ ظهر تا ۶ عصر است و اگر مشترکان در این ساعت دست کم ۳۰ درصد مصرف خود را کاهش دهند خاموشی‌های گسترده برق در استان نخواهیم داشت.

وی گفت: طی دستورالعمل‌های دریافتی از وزارت نیرو فعالیت همه مراکز استخراج رمز ارزها ممنوع بوده و با خاطیان این امر برخورد خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال را از جمله عوامل افزایش مصرف برق اعلام کرد و گفت که روز به روز به تعداد ماینرهای ضبط شده در سطح استان افزوده می‌شود.

نصیری افزود: طی بازرسی‌های صورت گرفته و برگزاری مانورهای اقدام فراگیر سال ۱۴۰۰ با محوریت شناسایی برق‌های غیرمجاز و بیت کوئین، در سطح استان ۲۴۵ دستگاه استخراج ارز دیجیتال کشف و ضبط شد.

وی گذری هم بر جلسه مقابله با مراکز استخراج رمز ارزها زد و گفت: پلیس امنیت اقتصادی همچون گذشته کمک رسان مجموعه صنعت برق در کشف و برخورد با مراکز استخراج رمز ارز بوده که با افرادی که به صورت غیرقانونی این فعالیت را در استان انجام می‌دهند برخورد و اموال مکشوفه ضبط و مراحل قانونی را طی خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان اضافه کرد: اطلاعات مشترکانی که از طریق داده کاوی شرکت توزیع نیروی برق استان مشکوک به استخراج رمز ارز یا برق غیر مجاز هستند توسط پلیس امنیت اقتصادی رصد می‌شود

گرگان/کرامتی

کدخبر: 700135 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟