راه اندازی ۶۲ سامانه الکترونیکی قضایی در استان اردبیل
به گزارش خبرگزاری رکنا در اردبیل ؛ به مناسبت هفته قوه قضاییه رییس کل دادگستری استان در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه اردبیل ضمن تقدیر از حضور پر شور اهالی استان در انتخابات ۲۸ خرداد این حضور را جوابی دندان شکن به بدخواهان انقلاب خصوصا منافقین کور دل دانست.

حجت الاسلام کثیرلو گفت: منافقانی که ۱۷ هزار نفر انسان بی گناه از جمله شهید بهشتی و یاران وی را ترور کرده اند در ایام انتخابات دایه مهربان‌تر مادر شده و با خصلت دو رویی خود در صدد کمرنگ کردن حضور مردم در این انتخابات بودندکه مردم دوباره پاسخی دندان شکن به آن‌ها و سردمدارانشان دادند.

وی افزود: براساس سند تحول قوه قضاییه که از دو سال پیش اجرایی شده زمان دادرسی پرونده‌ها کوتاه‌تر شده و قوه قضاییه به سمت خدمات الکترونیکی پیش می‌رود که راه اندازی ۶۲ سامانه الکترونیک در طول دو سال گذشته دلیل بر این مدعاست.

وی گفت: حمایت از سرمایه گذاران و تولید از محور‌های دیگر این سند است که در سال گذشته ۱۵ واحد تعطیل و نیمه تعطیل در استان با رفع مشکلات حقوقی و قضایی راه اندازی مجدد شده و همچنان این مسئله در دستور کار دادگستری استان است.

رییس کل دادگستری استان از رسیدگی به ۴۳۰ هزار پرونده در یک سال گذشته در دادگستری استان خبر داد و بیان کرد: این حجم از پرونده نشانگر این است که در حوزه پیشگیری از وقوع جرم باید کار‌های اساسی در استان انجام شود.

به مناسبت هفته قوه قضائیه میز خدمت قضایی در محل مصلای امام خمینی(ره) اردبیل برپا و مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی مراجعان بررسی و دستورات لازم نیز صادر شد.

علاوه بر مرکز استان در شهرستان‌های پارس آباد، بیله سوار، نیر، مشگین شهر و سرعین نیز میز خدمت قضایی بر پا و مردم با دسترسی آسان به مسئولان قضایی مشکلات و مسائل خود را مطرح کردند.

کدخبر: 699729 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟