موافقت معاون رئیس جمهور با پرداخت 30 میلیارد تومان برای زهکشی رودخانه قره‌سو

به گزارش رکنا از گلستان،  دکتر محمدباقر نوبخت  با همراهی دکتر حق شناس استاندار گلستان، نماینده مردم این شهرستان در مجلس و مدیران ارشد استانی در دومین روز سفر به استان گلستان پس از دریافت گزارشی از روند اجرای طرح شبکه آبیاری و زهکشی قره‌سو - زرین‌گل، از بخش های مختلف سد کبودوال علی آباد کتول دیدن کرد.

در این بازدید محسن حسینی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان هم در این بازدید گفت: اجرای پروژه شبکه آبیاری و زهکشی قره‌سو - زرین‌گل به سالانه ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

برای اجرای پروژه شبکه آبیاری و زهکشی قره سو - زرین‌گل تخصیص بخشی از آب تنظیمی سد کبودوال علی‌آبادکتول برای آبیاری اراضی کشاورزی روستاهای واقع در پایاب سد مورد توجه قرار گرفته و مقرر گردید در ۱۰ هزار هکتار از شبکه قره‌سو - زرین‌گل، تشکل‌های آب بران ایجاد و جلسات مشارکتی و توانمندسازی با بهره‌برداران در راستای استقرار سیستم مدیریت مشارکتی جوامع هدف برگزار شود.

از جمله اهداف اجرای شبکه آبیاری و زهکشی قره‌سو - زرین‌گل، بالابردن بازده آبیاری اراضی، کاهش مصرف آب، افزایش محصولات، ایجاد اشتغال و توسعه پایدار، بهبود شبکه های انتقال آب و رضایت حقابه بران با احداث سازه‌های مربوط، ایجاد سیستم تله متری سد و شبکه و مدیریت منابع در حوضه‌های آبریز محدوده طرح است.

لازم به ذکر است شبکه قره‌سو - زرین‌گل و حاشیه کانال آبرسان حد فاصل رودخانه قوش‌کرپی تا انتهای سد شهید دستغیب، طرح تغذیه انهار سنتی بالادست، پیشگیری از خسارت سیل (شبکه محمدآباد)، پرورش ماهیان سردابی و گرم آبی، موزه آب، احداث سد و شبکه دستغیب از جمله زیر پروژه های اجرایی و مطالعاتی از محل وام بانک توسعه اسلامی است.

 

گفتنی است سطح شبکه آبیاری قره سو - زرین گل که در قالب وام بانک توسعه اسلامی اجرایی می شود بالغ بر ۱۶ هزار هکتار است و در شمال غربی علی‎آبادکتول قرار دارد

گرگان/کرامتی

کدخبر: 699558 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟