درخشش عملکرد شرکت گاز بر بلندای بام ایران

  به گزارش خبرنگار رکنا در شهرکرد 

سرپرست شرکت گاز چهارمحال و بختیاری با اشاره به سرمایه‌گذاری انجام شده برای گازرسانی به نقاط مختلف استان گفت: هم‌اکنون ۹۶.۶ درصد جمعیت این استان زیرپوشش گاز طبیعی قرار دارد.

جهانبخش سلیمیان تاکید کرد: ۹۹.۵ درصد از جمعیت ساکن در ۴۰ شهرها و ۹۱.۱ اهالی روستاهای چهارمحال و بختیاری به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل شده‌اند.وی با اشاره به برخورداری تمامی ۴۰ شهر استان از گاز طبیعی افزود: از مجموع ۹۴۶ روستای استان گازرسانی به ۵۲۲ روستا انجام شده است که گازرسانی به ۱۳ روستای آن مربوط به سال گذشته بود و عملیات اجرایی گازرسانی به ۲۵ روستای دیگر در دست اقدام است.

سرپرست شرکت گاز استان چهار محال و بختیاری تصریح کرد: هم‌اکنون ۱۹۱ هزار و ۷۷۹ انشعاب گاز در استان وصل شده که از این تعداد ۱۱۴ هزار و ۹۹۵ انشعاب مختص شهرها و ۷۶ هزار و ۷۸۴ انشعاب مربوط به روستاهای استان است.وی یادآور شد: از این تعداد پنج هزار و ۶۵ انشعاب شامل یک‌هزار و ۷۴۵ انشعاب شهری و سه هزار و ۳۲۰ انشعاب روستایی در سال گذشته وصل شده است.مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در استان ۳۳۸ هزار و ۱۳۲ مشترک گاز شامل ۲۳۷ هزار و ۶۶۰ مشترک شهری و ۱۰۰ هزار و ۴۷۲ مشترک روستایی وجود دارد که از این تعداد ۱۰ هزار و ۲۲۵ مشترک شامل ۶ هزار و ۴۸۲ مشترک شهری و سه هزار و ۷۴۳ مشترک روستایی در سال گذشته زیرپوشش گاز طبیعی قرار گرفته‌اند.

سلیمیان تاکید کرد: تاکنون پنج هزار و ۹۸۵ کیلومتر شبکه گاز شامل ۲ هزار و ۸۴۶ کیلومتر شبکه شهری و سه هزار و ۱۳۸ کیلومتر شبکه روستایی در استان اجرایی شده است که از این میزان ۱۴۲ هزار و ۲۹۲ متر شامل ۵۱ هزار و ۸۶۸ متر شبکه شهری و ۹۰ هزار و ۴۲۴ متر شبکه روستایی در سال گذشته اجرا شد.

 

 

 

سرپرست شرکت گاز چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: هم‌اکنون یک‌هزار و ۶۰۵ مصرف‌کننده صنعتی و کشاورزی وجود دارد که ۱۵۶ مورد آن در سال گذشته به این چرخه افزوده شده‌اند.وی یادآور شد: این استان در حال حاضر ۴۰ ایستگاه سوخت سی. ان. جی. (CNG) بهره‌برداری شده دارد که حجم گاز جایگزین صنایع در سال گذشته ۱۴ هزار و ۱۲۰ مترمکعب در ساعت بوده است.وی میزان مصرف مصوب گاز طبیعی استان در سال ۱۳۹۹ را برابر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون مترمکعب دانست و گفت: از این میزان ۲ میلیارد و ۱۷۸ میلیون مترمکعب مصرف شد.

سلیمیان تاکید کرد: این در حالی است که در سال قبل از آن یک میلیارد و ۶۴۵ میلیون مترمکعب گاز در چهارمحال و بختیاری مصرف شده بود.

وی در ادامه اظهار داشت در برنامه سال 1400 و با توجه به نام گذاری سال به نام « تولید ملی ، پشتیبانی و مانع زدایی » ، میزان اعتبار تخصیص یافته را بالغ بر 1196000 میلیون ریال عنوان نمود و افزود تعداد 5550 انشعاب گاز در استان اجرا می گردد که همگی انشعابات مختص به روستاها می باشند که حدود 22 روستا را تحت پوشش گاز طبیعی قرار می دهند و این امر ملزم به اجرای 116 متر شبکه توزیع در روستاهای استان می باشد .

سرپرست شرکت گاز استان چهار محال و بختیاری تصریح کرد : میزان فروش گاز طبیعی در سال جاری بالغ بر 2300 میلیون مترمکعب خواهد بود که از این میزان سهم فروش گاز به صنایع 2300 میلیون مترمکعب افزایش می یابد و طبق مصوبه شورای اقتصاد تخصیص انشعاب به 30 واحد در جهت جهش تولید خواهد بود .

وی در پایان اظهار نمودند هم‌اکنون تمامی شهرهای چهارمحال و بختیاری به شبکه گاز متصل هستند و نیم درصد برای توسعه گازرسانی سالانه در نظر گرفته شده است.چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با جمعیتی بیش از ۹۷۹ هزار نفر است.

مصیبی دهکردی، شهرکرد

کدخبر: 699380 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟