کاهش۴ درصدی ورودی پرونده های یکتا در ایلام/بیش از ۱۳۵ هزار پرونده سال ۹۹ مختومه شد

به گزارش خبرنگار رکنا از ایلام؛ علی دهقانی  در نشست خبری با اصحاب رسانه استان ایلام به مناسبت هفته قوه قضائیه اظهار داشت: همچنین در سال گذشته در مجوع ۵۱ هزار پرونده در سطح شعبات استان تشکیل شده که این تعداد با کاهش ۴ درصدی نسبت به سال ۹۸ همراه بوده است.

وی افزود: در بحث رسیدکی به پرونده های معوق و مسن به صورت ۱٠٠ درصد مختومه و در تمامی شعبات بروز انجام می شود.

رییس کل دادگستری ایلام بیان داشت: با افزایش سرانه رسیدگی به پرونده ها نسبت به قضات از ۶٠ فقره به ۱۴٠ پرونده در ماه رسیده و ۱۳٠ درصدی افزایش داشته است. این امر مهم سبب کاهش۵۳ درصدی پرونده های جامانده از شهریور ماه ۹۸ تا پایان سال ۹۹ شد.

وی یادآور شد: تعداد پرونده های وارده در اجرای احکام سال گذشته ۴۷ درصد و شعب دادگاه ها نیز ۵۸ درصد کاهش یافته است.

دهقانی نصریح کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون ۵٠ زندانی جرائم غیر عمد با کمک خیرین و… از زندان های استان ازاد شد که این تعداد در طول سال گذشته در محموع ۱۸٠ نفر بوده است.

وی گفت: با توجه به اینکه شورای حل اختلاف یک نهاد مردمی می باشد به واسطه وجود ریش سفیدان، بزرگان، خیرین و… سنت صلح در استان تقویت و در این راستا ۱۶ پرونده قتل عمد به سازش ختم شده است.

رییس کل دادگستری ایلام افزود: ۹۱ درصد پرونده های تشکیل شده در دادگاه تجدید نظر در استان کاهش و به کمتر از ۲٠٠ فقره رسیده است.

وی افزود: با توجه به راه اندازی ارتباط الکترونیکی بین کلانتری و دستگاه قضایی، ارسال فیزیکی پروند به دادگاه ها انجام نمی شود که این امر مهم از جعل و مفقود احتمالی پرونده جلوگیری خواهد کرد.

دهقانی در ادامه از رفع موانع ۵۶ واحد تولیدی خبر داد و گفت: در بحث طرح پایش و غربالکری زندانیان ایلام جز استان های برتر کشور است.

وی یاداور شد: نقش رسانه ها جهت حضور باشکوه مردم در انتخابات ۲۸ خردادماه بسیار ارزشمند بود. رسالت، رسانه رساندن پیام مردم و انتشار اخیار امید بخش به جامعه و مسوولین است.

رییس کل دادگستری ایلام یاآور شد: اجرای حق، عدالت و افزایش اعتماد عمومی مهمترین رسالت دستگاه قضا است تا هر فردی به حقووقش تجاورز شد این دستگاه با قاطعیت اجرای عدالت کند.

یکم تا هفتم تیرماه به عنوان هفته قوه قضاییه نامگذاری شده است.

ایلام / کوثر موسوی

 

 

کدخبر: 699082 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟