واحد تولیدی مختلف بتن آماده در لرستان پلمب شد

به گزارش رکنا ،مرضیه قنبریان امروز دوشنبه در سخنانی گفت: به استناد تبصره ذیل ماده ۱۳ قانون تعزیرات حکومتی، یک واحد تولیدی که اقدام به تولید و عرضه فرآورده بتن آماده، بدون دریافت پروانه استاندارد کرده بود، بر اساس رأی شعبه تعزیرات حکومتی، تا زمان دریافت پروانه استاندارد، تعطیل و پلمب شد.

وی افزود: فرآورده بتن آماده به شماره استاندارد ملی ۶۰۴۴، مشمول مقررات استاندارد اجباری است و بر اساس تبصره ذیل ماده ۱۳ قانون تعزیرات حکومتی، در مورد واحدهای فاقد گواهی از استاندارد (در مورد اقلام مشمول استاندارد اجباری) که تولیدات آن‌ها از نظر ایمنی مضر باشد بلافاصله نسبت به تعطیلی واحد تا زمان اخذ پروانه اقدام می‌شود.

مدیرکل استاندارد لرستان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بنا به بازرسی کارشناسان این اداره کل از سطح بازار استان، فرآورده دستمال کاغذی با نام تجاری «تی آرا» دارای نشان استاندارد جعلی است، لازم است مردم از خرید این فرآورده خودداری کنند تا بازار برای محصولات غیر استاندارد، نا ایمن باشد.

قنبریان خاطرنشان کرد: از شهروندان درخواست می‌شود در صورت مشاهده فرآورده مذکور، از طریق شماره تلفن ۳۳۲۳۸۳۹۳ داخلی ۱۶۹ و یا مراجعه حضوری به اداره کل استاندارد استان لرستان، مراتب را اعلام کنند.

وی تصریح کرد: برای اطلاع از صحت و اعتبار نشان استاندارد باید قبل از خرید، به نشان استاندارد و کد ده رقمی ذیل نشان استاندارد توجه شود؛ با ارسال کد ده رقمی به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ می‌توان از اصالت و اعتبار نشان استاندارد، اطمینان حاصل کرد.

 

کدخبر: 698720 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟