آغاز فرایند سطح بندی مدارس هیئت امنایی مازندران

به گزارش رکنا و به نقل از روابط عمومی؛ «علیرضا سعدی پور »، با اعلام آغاز فرایند سطح بندی مدارس هیات امنایی مازندران گفت: با توجه به بخشنامه وزارتی، مدارس هیات امنایی براساس فرم ارزیابی ۱۶۰ امتیازی به سه سطح درجه بندی خواهند شد.

وی افزود: شاخص های ارزیابی بر اساس ساحت های شش‌گانه تربیتی در حوزه های آموزشی، پرورشی وتربیت‌بدنی  و از سوی سازمان مشارکتهای مردمی وزارت آموزش و پروش تدوین و به استان ها ابلاغ شده است.استان‌های کشور نیز تا تاریخ ۱۰ تیر فرصت دارند تا این سطح بندی را انجام داده و به وزارتخانه اعلام نمایند .

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران اظهارکرد: به منظور ایجاد وحدت رویه در کیفیت بخشی به مدارس هیات امنایی به منظور اجرای گام دوم از سطح بندی این گونه مدارس در سال تحصیلی آینده، این امر بر اساس عملکرد مدیریت، هیئت امنا و چگونگی اجرای کلاس‌های فوق برنامه انجام می‌شود.

سعدی پور در رابطه روند اجرای این فرایند تصریح کرد: وظیفه نظارت و توسعه مدارس هیئت امنایی بر عهده کمیته کیفیت‌بخشی مدارس هیئت امنایی شهرستان‌ها و مناطق است و این کمیته موظف به برگزاری جلسات توجیهی برای مدیران مدارس هیأت امنایی و توجیه دستورالعما‌های مربوطه است.

وی ادامه داد: فرم‌های شاخص‌های سطح بندی پس از بازدید و ارزیابی مدارس توسط  ناظرین آموزشی شوراها تکمیل می‌شود.سپس تعیین سطح و درجه مدرسه در کمیته کیفیت بخشی شهرستانها انجام و جهت تأیید نهایی به شورای آموزش و پرورش وکمیته کیفیت بخشی استان ارسال می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به آغاز فعالیت مدارس هیئت امنایی در مازندران از سال تحصیلی 86-85 خاطرنشان کرد: در حال حاضر 124 مدرسه هیئت امنایی در سطح استان فعال است.

وی در خصوص فواید تأسیس چنین مدارسی در کشور گفت: مشارکت مردمی به شیوه هیات امنایی امکان مشارکت و حضور مردمی که خود دانش آموزی در آن مدرسه نداشته باشند را در کنار مدیر فراهم می‌آورد. همچنین حضور بلندمدت خیرین محترم مدرسه ساز در مدارس احداثی خیرساز فراهم و باعث توسعه فعالیت‌های آموزشی، پرورشی، فوق برنامه و توسعه اقتصادی و تجهیزاتی مدارس هیئت امنایی نیز می‌گردد.

سعدی پور خاطرنشان کرد: اعضای هیئت امنای این مدارس از میان افراد معتمد و برجسته علمی، فرهنگی، اداری، اقتصادی و خیرین علاقه مند به مشارکت با آموزش و پرورش انتخاب می‌شوند.


انتهای پیام/عباسی نیک

کدخبر: 698626 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟