تولد اولین گوساله گوزن قرمز (مرال) در سایت جنگل فندقلو

به گزارش رکنا از اردبیل ،رستم نژاد با شاره به اینکه این زایمان‌ها تا اواسط تیرماه ادامه خواهد داشت گفت: کنترل‌های مستمر و شبانه‌روزی ماموران اجرایی محیط زیست در منطقه صورت می‌گیرد تا فضای آرام و مطلوب جهت زادآوری این گونه فراهم شود.

رستم‌نژاد با اشاره به وضعیت جغرافیایی و پوشش گیاهی متنوع و مناسب در سایت تکثیر و احیای مرال افزود: پایش از طریق دوربین مداربسته، استفاده از دامپزشکان معتمد، احداث انبار علوفه، تهیه یونجه و ذخیره‌سازی آن جهت تغذیه کمکی گوزن‌ها در فصول سرد سال برخی از اقدامات اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل به منظور افزایش و تکثیر این گونه نادر است.

وی تصریح کرد: سایت تکثیر و احیای مرال فندقلو به همت اداره کل حفاظت محیط زیست اردبیل در سال ۱۳۸۸ و با هدف احیای گونه حمایت شده مرال در شمال پارک جنگلی فندقلو راه اندازی شد و با توجه به سازگاری مناسب مرال‌ها با شرایط اقلیمی منطقه جزو سایت‌های موفق در کشور است.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل محیط زیست استان اردبیل گفت: مرال بزرگترین گوزن و همچنین بزرگترین گیاه‌خوار سمدار ایران است، جفت‌گیری مرال‌ها از اواسط شهریورماه شروع شده و تا اواسط مهرماه ادامه می‌یابد و دوره بارداری مرال حدود ۲۴۰ روز است و در هر زایمان یک گوساله متولد می‌شود.

 

کدخبر: 698444 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟