شکارچیان متخلف در خلخال دستگیر شدند

به گزارش رکنا از اردبیل،  کسائی بیان داشت: محیط‌بانان یگان حفاظت محیط زیست خلخال از این دو شکارچی متخلف ۲ قبضه اسلحه شکاری و همچنین لاشه ۱۵ قطعه کبک شکارشده از منطقه حفاظت شده آق داغ واقع در بخش مرکزی این شهرستان کشف و ضبط کردند.

وی با اشاره با آثار زیان‌بار و جبران ناپذیر ناشی از شکار وحوش در فصل بهار و زمان زادآوری حیوانات وحشی اظهار کرد: برای مقابله با تعرض به حیات وحش شهرستان، با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خلخال اضافه کرد: شورای عالی حفاظت محیط زیست به استناد بند (ج) ماده ۳ قانون شکار و صید، بهای هر قطعه کبک نر را از لحاظ مطالبه ضرر و زیان سه میلیون ریال و بهای هر قطعه کبک ماده نه میلیون ریال تعیین کرده است که این مبلغ بعنوان ضرر و زیان وارده به محیط زیست از سوی شکارچیان متخلف پس از محکومیت قطعی به حساب حفاظت محیط زیست واریز می‌شود.

منطقه حفاظت شده آق داغ به مساحت ۸۸ هزار هکتار در سال ۱۳۸۹ طی مصوبه ۳۲۲ شورای عالی حفاظت محیط زیست کشور مصوب و ثبت رسمی شده است.

کشف شوکر الکتریکی و ماهی از متخلفان شکار و صید در پارس آباد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پارس آباد گفت: یک دستگاه شوک الکتریکی و ۸۱ قطعه ماهی از متخلفان شکار و صید کشف شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل محمد مجرد، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پارس آباد گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست در گشت وکنترل منابع آبی با سه نفر صیاد متخلف مواجه شدند که با استفاده از یک دستگاه شوک الکتریکی، یک دستگاه افزاینده ولتاژ و یک فروند قایق قصد صید غیر قانونی در رودخانه مرزی ارس را داشتند.

او افزود: از متخلفان ۸۱ قطعه انواع کپور ماهی و زرد پر کشف وضبط و پرونده جهت رسیدگی به مراجع قانونی ارجاع داده شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پارس آباد با اشاره به اینکه اقداماتی از قبیل صید با شوک الکتریکی موجب آسیب رسانی به اکوسیستم و اختلال غیرقابل جبران در آن خواهد بود از عموم مردم درخواست کرد در صورت مشاهده هر گونه تخلف زیست محیطی مراتب را به اداره محیط زیست اطلاع و یا با شماره تلفن ۳۲۷۲۱۱۴۱ تماس بگیرند.

 

کدخبر: 698443 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟