افزایش سرانه فضای ورزشی دانش‌آموزی در مازندران

به گزارش رکنا از ساری؛ «قربانعلی سهرابی» با اشاره به ساخت اماکن و توسعه فضاهای ورزشی اظهار کرد: سرانه فضاهای ورزشی دانش‌آموزی در سال 99 به   0.09 متر مربع افزایش یافته است.

وی با تشریح فعالیت ها و دستاوردهای معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش مازندران در 8 سال گذشته گفت: المپیاد ورزشی درون مدرسه ای از ابتکارات دولت تدبیر و امید در حوزه تربیت بدنی مدارس بود که با هدف  ارتقاء سطح سلامت جسمانی و روانی دانش آموزان،  شناسایی استعداد های ورزشی و توسعه ورزش همگانی اجرایی شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش مازندران  با اشاره به اجرای طرح حیاط پویا  افزود: حیاط پویا و مدارس پویا که با هدف  استفاده از تمام فضای موجود در مدرسه جهت انجام فعالیت های ورزشی، ارتقاء سرانه فعالیت های ورزشی دانش آموزان و شاداب سازی مدارس در دولت تدبیر و امید اجرایی شد، تأثیر بسیار زیادی در پویاتر کردن فضای محیطی مدارس کشور داشته است.

سهرابی به راه اندازی کانون های درون و برون مدرسه ای با هدف غنی سازی اوقات فراغت و ارتقاء سطح سلامت جسمانی دانش‌آموزان و توسعه و ارتقاء سطح مهارت های ورزشی و سواد حرکتی آنان اشاره و تصریح کرد:  از دیگر اقدامات و ابتکارات این حوزه اجرای طرح ملی نرمش صبحگاهی در سطح کلیه مدارس کشور بطور همزمان و اجرای طرح 5 دقیقه با نشاط در کلاس از سال 1394 بوده است.

وی به فعالیتهای شاخص حوزه بهداشت و سلامت نیز اشاره کرده و گفت:  با اجرای طرح سفیران سلامت، از ظرفیت همسالان دانش آموزی در انتقال و آموزش مفاهیم خود مراقبتی و بهداشتی به یکدیگر و خانواده ها استفاده کردیم.طرح تحول بهداشت و سلامت دهان و دندان نیز تأثیر قابل توجهی در کاهش میزان پوسیدگی دندان و ارتقاء آگاهی دانش آموزان نسبت به اهمیت بهداشت دندان داشته است. همچنین طرح غربالگری ژنتیک و پیشگیری از معلولیت نیز با هدف ارتقاء آگاهی دانش آموزان دوره متوسطه دختر و پسر و شناسائی دانش آموزان دارای زمینه های ژنتیکی معلولیتی و اقدام جهت مشاوره و مدیریت آن  در این دولت اجرایی شده است.

این مقام مسئول استانی با اشاره به شیوع بیماری کرونا خاطرنشان کرد:  طرح کنترل وزن و چاقی دانش آموزان (کوچ) بی‌شک از طرح‌های بزرگ ملی بود که با داده‌های فراوان و مفید آماری، نقشه راه برنامه ریزی های آینده خواهد بود.تهیه و فراهم شدن یک پایگاه داده مستند و مستدل جهت برنامه ریزی مدون و بلند مدت جهت بهبود تغذیه و سلامت دانش آموزان، اندازه گیری BMI کلیه دانش آموزان  از جمله اقدامات انجام شده در این طرح ملی بود که با  ترسیم وضعیت توده بدنی و ارائه برنامه غذائی و خدمات مشاوره‌ای جهت بهبود شرایط سلامتی مبتلایان به چاقی و لاغری، آگاه شدن والدین نسبت به وضعیت سلامت و تغذیه فرزندان خود و پیشگیری از ابتلا به بیماری های غیر واگیر در آینده بسیار مفید بوده است.


انتهای متن/عباسی نیک

کدخبر: 698244 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟