انتخابات امن با مشارکت حداکثری را خواهیم داشت

به گزارش رکنا در همدان، سیدسعید شاهرخی اظهار کرد: برقراری نظام مقدس جمهوری اسلامی با همان نگاهی که امام راحل داشتند، یک اصل و واقعیت است و نشأت گرفته از روح و نگاه بلند ایشان است و امام(ره) اعتقاد زیادی به رأی مردم و استقرار جمهوریت داشتند.

وی تصریح کرد: مردم سالاری دینی معنای دیگر جمهوری اسلامی است و حضور مردم در تعیین سرنوشت خودشان براساس شریعت اسلام است و امام راحل تأکید داشتند که نوع حکومت باید با رأی و نظر مردم باشد به همین علت بعد از پیروزی انقلاب و تدوین قانون اساسی رفراندم را تعیین و برگزار کردند.

شاهرخی خاطرنشان کرد: براساس قانون اساسی و با همین نگاه به اهمیت آراء مردم، اداره امور کشور به صورت مستقیم یا غیرمستقیم با رأی مردم است بنابراین رأی در جمهوری اسلامی یک اصل واقعی و تأثیرگذار است و به لطف خدا در سنوات گذشته رأی مردم تأثیر داشته است.

وی ادامه داد: در سایه تحقق مشارکت حداکثری، فرد اصلح انتخاب خواهد شد و امنیت ملی کشور تقویت می‌شود و همین مشارکت، پشتوانه مذاکرات و گفت و گوی بین‌المللی ما است و اگر دولتی با پشتوانه کم آراء در مسند بنشیند، دولت ضعیفی خواهد بود.

استاندار همدان با بیان اینکه همه افرادی که به جمهوری اسلامی علاقه دارند و توسعه، عمران و آبادانی کشور را می خواهند، رأی می‌دهند، گفت: راه حل مشکلات از طریق مشارکت و سخن گفتن است و با فاصله گرفتن از صندوق‌های رأی بر مشکلات افزوده می‌شود.

وی با اشاره به افزایش تعداد داوطلبان شوراهای شهر استان همدان نسبت به دوره گذشته اظهار کرد: با این کار امیدواریم مشارکت مردم هم بیشتر شود و امروز در تحقق این اصل مترقی قانون اساسی در کشور بیش از ۱۲۰ هزار نفر در شوراهای شهر و روستا حضور دارند که توسط خود مردم انتخاب می‌شوند و تصمیم گیری و تصمیم سازی می‌کنند.

شاهرخی با بیان اینکه از یک سال پیش وزارت کشور و استانداری ها در تدارک برگزاری انتخابات بودند، افزود: انتخابات رویداد مهم و تأثیرگذاری است و ما اجازه آزمون و خطا نداریم چراکه اگر اشتباهی صورت بگیرد تأثیر منفی در کشور دارد و دغدغه ما به عنوان مجری انتخابات با حفظ بی طرفی برگزاری انتخاباتی امن، قانونمند و سالم با تلاش برای مشارکت حداکثری است و در تمامی مراحل ملاکمان قانون بوده و هر حرکتی غیرقانونی باشد جلوی آن می ایستیم.

وی مطرح کرد: استان همدان با برنامه ریزی های یکساله همگام با دستورات وزارت کشور مهیای برگزاری انتخابات امن، سالم و قانونمند است و ما تلاش کردیم رقابت را به حدکثر برسانیم چراکه اعتقاد داریم زمانی مشارکت حداکثری رقم می‌خورد که انتخابات رقابتی باشد و افراد با سلایق و گروه های مختلف در چارچوب قانون رقابت کنند و در همین راستا به فرمانداران تأکید کردیم نهایت همکاری را با ستادهای انتخاباتی برای برگزاری مراسم ها و ایجاد شور انتخاباتی داشته باشند.

استاندار همدان با بیان اینکه در این دوره از تمام روستاها به تعداد کافی ثبت‌نام برای ورود به شورای روستا داشتیم، یادآور شد: پس از بررسی هیئت نظارت تعداد نامزدهای ۱۷ روستا به حد نصاب برگزاری انتخابات نرسید.

وی در رابطه با همزمانی انتخابات با ایام پاندمی کرونا اظهار کرد: در ۱۶ ماه سپری شده تجارب خوبی کسب کردیم و مردم با خیال راحت در شعبه ها حضور پیدا کنند و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در شعب اجباری است و از شهروندان می‌خواهیم خودشان هم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وی در رابطه با واجدین شرایط حضور در انتخابات اظهار کرد: یک میلیون و ۴۲۵ هزار و ۹۷۰ نفر در استان همدان واجد شرایط حضور در انتخابات هستند که ۳۰ هزار و ۹۰۲ نفر از این افراد رأی اولی هستند.

استاندار همدان با اشاره به آمار متغیر داوطلبان شورای شهر، تصریح کرد: این آمار از هیئت مرکزی نظارت بر شوراها کم و زیاد می‌شود و ربطی به استان همدان ندارد.

وی با بیان اینکه انتخابات تحت هیچ شرایطی پایان کار ما نیست، گفت: ما پایانی برای فعالیت‌هایمان درنظر نگرفتیم و با تمام قدرت هستیم و برای انسجام بیشتر مدیریتی برنامه ۹۰ روزه تابستان درنظر گرفتیم و وظایف دستگاه‌ها مشخص است و جابه جایی دولت موجب نمی شود در این مدت خدما رسانی کُند شود.

 

همدان/سلیمانی فرد

کدخبر: 697596 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟