عضویت 64 هزار نفر در کانال «بازی، زندگی، کودک»

به گزارش رکنا از مازندران؛ بهروز منصورکیایی در نشست ارزیابی عملکرد کانال «بازی زندگی کودک» که با حضور «رخساره فضلی» مشاور معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش و معاونین آموزش ابتدایی و روسای ادارت آموزش پیش دبستانی و دوره اول ابتدایی سراسر کشور برگزار شده بود، با تاکید بر اهیمت راه اندازی این کانال، گفت: با ایجاد این کانال ضرورت امر توجه به دوره پیش از دبستان جدی شد و توانست نقش بسیار کلیدی را در امر تعلیم و تربیت کودکان در دوره کرونا ایفا کند.

این مقام مسئول با اشاره به اهداف این ایجاد این کانال که در حقیقت نماد رشد و بالندگی در دوره پیش از دبستان است، تصریح کرد: به منظور کیفیت بخشی به این کانال و محتویات بارگزاری شده در آن، نشست های متعدد تخصصی برگزار شد و همچنان نیز این روند ادامه دارد تا همواره ارزیابی دقیقی از برنامه‌ها و محتواهای قرارد داده شده در این کانال داشته باشیم.

وی با بیان اینکه دوران پیش از دبستان طلایی‌ترین دوران زندگی هر فرد محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: این دوران اگر هدفمند و  با برنامه دقیق و مدون نباشد، میتواند اثرات سوء جبران ناپذیری را در آینده تحصیلی و اجتماعی کودک ایجاد کند که حتی با صرف هزینه‌های مضاعف در آینده نیز نمیتوان آن را جبران کرد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش مازندران با تاکید بر پوشش حداکثری نوآموزان که خود نیز امری استراتژی محور است، افزود: بررسی ها نشان داده که هرکجا کودک زودتر در جریان تعلیم وتربیت رسمی کشور قرار گیرد عملکرد بهتر به همراه توانمندی‌های مناسب تر از خود نشان می‌دهد از این رو  پوشش حداکثری دانش‌آموزان پیش دبستانی در آموزش و پرورش از اهمیت بالایی برخوردار است.

 وی با اشاره به دشواری کار با کودک در زیست بوم جدید، خاطرنشان کرد: کار در دوران کودکی جدای از موضوع آموزش مجازی در دوران کورنا، بسیار با اهمیت است و نیاز به تخصص و مهارت خاص دارد و از این رو با قرارگیری در شرایط جدید زیست بوم جدید این امر با دشواری بیشتری همراه است که برای مرتفع ساختن مشکلات یادگیری اقدامات جدی انجام داد. در همین راستا ایجاد کانال »بازی زندگی کودک» اقدام ارزنده ای بود که تاکنون صورت گرفته و روند تولید محتوا برای این کانال همچنان ادامه دارد.

منصورکیایی با اشاره به عملکرد این کانال، خاطر نشان کرد: محتواهای ارسالی به منظور بارگزاری در کانال توسط 13 نفر ارزیاب شهرستانی و استانی مورد بررسی قرار می‌گیرد و پس از تایید آن در کانال بارگزاری می‌شود در همین راستا تاکنون 400 ساعت به منظور بررسی و داوری آثار ارسالی به دبیرخانه این کانال صرف شد و نتیجه این تلاش ها منجر به جذب 64 هزار عضو در این کانال شد و این روند همچنان نیز ادامه دارد.

این مقام مسئول  با اشاره به اقدامات صورت گرفته در دبیرخانه کشوری بازی و سرگرمی، افزود: تاکنون 8 نشست خبری، 10 مورد برگزاری وبینار ویژه روسا، معاونین وکارشناسان، 7 مورد نشست تخصصی با افراد متخصص در این حوزه و مهمترین آن اجرای 30 مورد کارگاه آموزشی تولید محتوای الکترونیکی استاندارد توسط معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش مازندران صورت گرفت .

مشاور معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش نیز در این نشست با اشاره به آثار ارسالی به دبیرخانه کانال «بازی زندگی کودک» خاطرنشان کرد: 90 درصد آثار ارسالی از خود استان مازندران بوده و این نشان دهنده توجه ویژه این استان به امر تعلیم و تربیت است.

 «رخساره فضلی» همچنین افزود: اقدامات شایسته در سال تحصیلی جاری صورت گرفت که میتوان به ایجاد گواهی متحدالشکل دوره پیش دبستانی در سراسر کشور اشاره کرد، با این وجود میتوان با استفاده از ظرفیت های موجود در حوزه ستادی، در راستای برطرف کردن مشکلات موجود در امر آموزش، تلاش کنیم.

انتهای پیام/عباسی نیک

کدخبر: 697455 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟