هزار و 800 محتوای استاندارد در کانال «بازی، زندگی، کودک» بارگزاری شد

به گزارش رکنا از ساری؛  رخساره فضلی در نشست ارزیابی کانال «بازی، زندگی، کودک» که به میزبانی معاونت ابتدایی آموزش و پرورش مازندران برگزار شد، ضمن گرامیداشت ایام دهه کرامت و با اشاره به اهمیت دوره پیش از دبستان، گفت: امیدوارم که خداوند به همه دست اندرکاران در زمینه آموزش کودکان، کمک و یاری کند تا بتوانیم با کودکان با رأفت و مهربانی رفتار کنیم و آنچه که لایق کودکان ایران است را در این دوره تحصیلی تاثیرگزار به آنها تقدیم بکنیم.

این مقام مسئول با اشاره به برنامه هویت در دوره پیش دبستانی، تصریح کرد: برنامه های متنوع و متعددی در دوره پیش دبستانی در حال اجرا است که یکی از مهم ترین آنها برنامه هویت است که در حقیقت به شکل‌گیری هویت ایرانی در کودکان ایران زمین کمک می‌کند.

وی با تبریک در خصوص تاسیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، افزود: امر تعلیم وتربیت کودکان در ایران کمتر مورد توجه عمیق قرار گرفته است که با منویات مقام معظم رهبری و پیگیری شورای عالی انقلاب فرهنگی این موضوع در دستورکار قرار گرفت و ساماندهی مهدهای کودک و توسعه این ماموریت برای افرادی که در این سنین هستند، به عنوان ماموریت این سازمان تعریف شد.

مشاور معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در این جلسه نیز با اشاره به اهداف تشکیل این جلسه، خاطرنشان کرد: از جمله اهداف تشکیل این جلسه، تحلیل و ارزیابی آن چیزی که اتفاق افتاده است در جریان تعلیم و تربیت پیش از دبستانی و مهم تر از همه آثار تولید شده در ایام کرونا است.

این مقام مسئول با اشاره به آثار تولید شده و بارگزاری شده در این کانال ملی، تصریح کرد: با توجه به این که تولید محتوا برای قرار دادن در کانال می بایست با مشارکت تمامی استان ها صورت میگرفت ولی با این وجود 90 درصد محتواهای بارگزاری شده در این کانال از سوی استان مازندران انجام شد و در نهایت 1800 اثر برگزیده در این کانال برای دسترسی عموم قرار گرفت.

فضلی با ضمن مقایسه سال تحصیلی حاضر با سال گذشته، تصریح کرد: در سال تحصیلی گذشته با شیوع ویروس کرونا حتی یک محتوای الکترونیکی مناسب برای دانش‌آموزان پیش دبستانی تولید نشد اما در سال تحصیلی حاضر اقدامات شایسته‌ای صورت گرفت و منجر به خلق آثار خوبی شد.

با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص ارتقای سطح کیفیت آموزش پیش دبستانی، تصریح کرد: امسال برای اولین بار در سامانه سناد گواهی متحد الشکل برای دوره پیش دبستانی تدوین شد که ارائه این گواهی برای ثبت نام اول ابتدایی اجباری شد.


انتهای پیام /عباسی نیک

کدخبر: 697454 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟