اجرای طرح جایگزینی ۲۰ کیلومتر شبکه فشار ضعیف برق شهری در آمل

به گزارش رکنا از ساری،در این مراسم که با حضور رییس شورای شهر و مدیران امورهای غرب و شرق آمل و اصحاب رسانه برگزار شد تفاهم نامه عملیات جایگزینی  کابل فشار ضعیف به کابل خودنگهدار با هدف کاهش تلفات ؛ توجه به مبلمان شهری و حفظ محیط زیست و...  به طول ۲۰ کیلومتر در مدت اجرایی ۳ ماه به امضای دو طرف رسید.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق مازندران در آمل گفت: طرح تبدیل شبکه فشار ضعیف هوایی سیمی به کابل خودنگهدار درمرحله نخست به طول ۲۰ کیلومتر درشهرآمل با همکاری شهرداری اجرایی می‌شود.

سیدکاظم حسینی کارنامی مدت زمان اجرای این طرح را سه ماهه و اعتبار آن را حدود ۲۵ میلیارد ریال اعلام کرد.

او افزود: کاهش هدر رفت انرژی، کاهش سرقت‌های سیم برق و کاهش خاموشی‌ها ناشی از پاره شدن سیم درحوادث طبیعی وغیرطبیعی از اهداف اجرای طرح جایگزینی شبکه فشار ضعیف برق شهری به کابل‌های خودنگهدار در شهر آمل است.

شهرآمل نیز با بیان اینکه، شهرداری برای اجرایی کردن این طرح مهم زیربنایی زیرساخت‌های را فراهم کرده است، گفت: این طرح درقالب همکاری مشترک شرکت توزیع برق استان و شهرستان آمل در دو مرحله به طول ۴۰ کیلومتر اجرا می‌شود.

سیدحمیدهاشمی افزود: جلوگیری از قطع درختان، بهبود سیما و منظر شهری با حذف سیم‌های چند رشته‌ای که شرایط غیرمتعارفی در سطح شهر و حتی طرح‌های شهری ایجاد می‌کرد، از مهمترین مزایای استفاده از کابل خودنگهدار در شبکه‌های فشار ضعیف برق شهری است.

او گفت: اجرای طرح کابل خودنگهدار به جای سیم‌های چند رشته‌ای هوایی اکنون دراولویت جدی شهرداری آمل دراین شهر است و اکنون در خیابان‌های جدید شهری نیز دربرنامه دارد.

شهردارآمل افزود: این شهرداری این آمادگی را دارد تا درآینده برای ساماندهی تیر‌های برق بلوارامام خمینی (ره) که اصلاً نور مناسبی ندارد نیز اقدام کنند.

انتهای پیام/عباسی نیک

کدخبر: 697451 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟