وضعیت کرونا در همدان شکننده است

به گزارش رکنا در همدان ابراهیم جلیلی اظهار کرد: در حال حاضر ۴۵۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری هستند و روزانه ۶۰ نفر در بیمارستان ها بستری می شوند.

وی تصریح کرد: آمار موارد مبتلا و بستری در هفته های گذشته و پس از پیک چهارم به صورت نزولی بود اما در روزهای گذشته این آمار ثابت شده است.

وی ادامه داد: تعداد موارد بستری در پیک چهارم ۱۷۵۰ مورد بوده است اما در حال حاضر به ۴۵۰ مورد رسیده و به صورت کلی آمار موارد فوتی ما در پیک چهارم نسبت به میانگین کشوری پایین تر بود.

جلیلی در رابطه با وضعیت همدان نسبت سایر استان ها گفت: نمی توان در یک مدت زمان محدود استان ها را با هم مقایسه کرد چراکه موج بیماری از یک استانی شروع می شود و سپس سایر استان ها را دربرمی گیرد و ممکن است در آن برهه زمانی استانی در قله پیک باشد اما هنوز پیک به استان دیگر نرسیده باشد بنابراین باید مقایسه استان ها در مدت زمان طولانی انجام شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر به علت تردد بین استانی، افزایش مسافران در همدان و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی موارد ابتلا به بیماری افزایش یافته است بنابراین ما باید آماده مواجهه با روند افزایشی این بیماری باشیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان همدان در رابطه با امکانات، تجهیزات و داروهایی که برای مواجهه با بیماری کووید ۱۹ لازم است، اظهار کرد: در حال حاضر هیچ مشکلی از نظر تجهیزات حفاظت فردی، دارو و تجهیزات بیمارستانی در استان نداریم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مردم برای حضور در انتخابات، پروتکل های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت و در ساعات اولیه به شعبه های اخذ رأی مراجعه کنند چراکه وضعیت استان شکننده است.

 

کدخبر: 697057 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟