دستگیری 66 موبایل قاپ حرفه ای در اصفهان

به گزارش رکنا از اصفهان،سرهنگ" حسین تُرکیان" پیرامون موضوع قاپ زنی گفت:  قاپ زنی یکی از شیوه های سرقت است که به جهت عدم توجه برخی از شهروندان به آموزش ها و هشدارهای انتظامی متاسفانه در برخی از مواقع با وقوع آن مواجه هستیم  اما جای هیچ نگرانی نیست چرا که شهروندان آگاه در کنار کارآگاهان پلیس آگاهی می توانند ، منجر به پیشگیری  از وقوع این سرقت شده و قاپ زن ها را ناکام بگذارند.

وی در ادامه به تشدید اقدامات مقابله ای پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان  با  سارقان توام با خشونت به ویژه قاپ زن ها  در سال جاری اشاره کرد و اظهار داشت:  با اقدامات صورت گرفته  66  موبایل قاپ حرفه ای در سال جاری دستگیر شدند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش 20 درصدی همراه بوده و  ماحصل آن نیز منجر به افزایش 40 درصدی کشف به کشف جرم قاپ زنی در استان شده است .

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: نکته حائز اهمیت این است که وسیله نقلیه ارتکاب جرم سرقت قاپ زنی، موتورسیکلت های فاقد پلاک یا پلاک مخدوش هستند که در این خصوص به شهروندان توصیه می کنیم  اگر تردد اینگونه وسائط نقلیه را در اطراف خود مشاهده کردند، بیشتر مراقب وسایل خود به ویژه کیف و موبایل خود باشند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه حفظ جان از حفظ مال مهم تر است و این موضوع مهترین اصل در مواجه با قاپ زن ها به شمار می آید گفت:  برای حفظ مال نیز بهترین کار، دور کردن علت وقوع سرقت  یعنی کیف  از محل وقوع سرقت است و اگر در کنار خانه یا مغازه ای هستید،  بایستی کیف خود را بر روی پشت بام بیاندازید تا سارقان را ناکام بگذارید و بی جهت با آنان درگیر نشده باشید.

سرهنگ تُرکیان در ادامه به چند توصیه و هشدار دیگر در خصوص مواجهه با قاپ زن ها پرداخت و اظهار داشت:  اگر سارقان با توسل به زور کیفتان را از دستتان کشیدند، آن را رها کنید تا مورد حمله شدیدتر قرار نگیرید یا به دنبال کیف کشیده نشوید.

وی افزود: توصیه دیگر ما این است که شهروندان کیف دستی را با دستی که در مجاور دیوار قرار دارد حمل کنند تا دسترسی به آن سخت شود. همچنین هنگام باز کردن درب اتومبیل یا صندوق عقب یا تماس تلفنی از گذاشتن کیف بر روی زمین خودداری نمایند. اگر قصد معامله ای را دارند که لازم است پول نقد حمل کنند یا اسناد با ارزشی را با کیف خود جابجا کنند باید موضوع را با افراد غیر مطمئن بازگو نکنند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: گاهی ممکن است پس از خروج از بانک اتومبیل شما توسط سارقان پنچر شده باشد بنابراین ابتدا کیف همراهتان را در داخل اتومبیل قرار داده و درب های اتومبیل را قفل کرده و سپس اقدام به پنچرگیری کنید.

سرهنگ تُرکیان تصریح کرد: توصیه می کنیم هنگام صحبت کردن با تلفن همراه، آن را به گونه ای در دست بگیرید که خارج کردن و قاپیدن آن به سادگی اتفاق نیفتد. از رها کردن موبایل روی میزکار و داشبورد خودرو که می تواند باعث تحریک سارقان و موبایل قاپ ها شود خودداری نمایید و در صورتی که پیاده روی می کنید حتی المقدور از قسمت پیاده رو استفاده کنید و اگر به هر دلیلی مجبور هستید در قسمت سواره رو حرکت کنید در خلاف جهت حرکت خودروها راه بروید تا دید کافی نسبت به وسائط نقلیه ای که به شما نزدیک می شوند را داشته باشید.

این مقام انتظامی بیان داشت: شهروندان بایستی هنگام خرید از فروشگاه، کیف خود را داخل سبدهای فروشگاهی یا روی پیشخوان نگذارند.در رستوران و یا اماکن مشابه کیف خود را به پشت صندلی یا خارج از دید قرار ندهند و نکته آخر اینکه همه افراد قابل احترامند اما قابل اعتماد نیستند پس بنابر این هرگونه اطلاعات مرتبط با موارد مشکوک را فوراً از طریق تماس با شماره تلفن 110 به پلیس اطلاع دهید و  در افزایش امنیت و احساس امنیت ماموران پلیس را یاری کنید .

اصفهان –بهمن راعی

 

کدخبر: 696999 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟