پیشرفت ۱۰درصدی پروژه آزاد راه حرم تا حرم در خراسان رضوی

به گزارش خبرنگار رکنا، سیدکمال الدین میرجعفریان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: طول مسیر  آزاد راه حرم تا حرم ۴۹۳کیلومتر می باشد که از این مسیر، قم –گرمسار ۱۵۰کیلومتر ، گرمسار –سمنان ۱۲۳کیلومتر و مشهد –سبزوار ۲۲۰کیلومتر است.

او افزود: مسیر قم-گرمسار از این پروژه در حال حاضر بالغ بر ۹۵درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در حال مورد استفاده مردم و زیر بار ترافیک قرار دارد ،  مسیرگرمسار به سمنان نیز حدود ۳۵درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در دست اجرا است.

 معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: در حوزه خراسان رضوی نیز عملیات اجرایی ۴۷ کیلومتر از  این پروژه در محدوده سبزوار به نیشابور شروع شده است و طی توافقاتی  که بین شرکت ساخت و توسعه و بخش مشارکت کننده که قرارگاه خاتم الانبیاء می باشد تسریع در زمینه تملک اراضی و استقرار ماشین آلات صورت گرفته است و عملیات اجرایی پروژه  در حد تجهیز کارگاه ، دکاپاژ و تسطیح مسیر است.

میرجعفریان با بیان اینکه  پیشرفت فیزیکی این پروژه در خراسان رضوی حدود ۱۰درصد می باشد، ادامه داد:  وزارت راه و شهرسازی و قرار گاه خاتم الانبیاء به عنوان سرمایه گذار این پروژه باید با استقرار بیشتر تجهیزات و ماشین آلات و همچنین تامین منابع مالی ، سرعت پیشرفت فیزیکی این پروژه  در استان را افزایش دهند.

وی در مورد میزان اعتبار لازم برای تکمیل این پروژه در خراسان رضوی اظهار داشت: سهم بخش دولتی در اجرای این پروژه ۷۰ درصد و سهم بخش خصوصی ۳۰ درصد می باشد، از این رو برای اجرای این پروژه در خراسان رضوی  نیاز به ۱۲۴۵میلیارد تومان اعتبار دولتی می باشد و به طور طبیعی بخش خصوصی نیز باید به نسبت سهم خود، اعتبار لازم را فراهم نماید.

کدخبر: 696989 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟