بازگشت ۲۵۰ واحد راکد و تعطیل اصفهان به چرخه تولید در یکسال

به گزارش رکنا ،موفق رئیس سازمان صنعت ،معدن و تجارت  اصفهان گفت: با توجه به نامگذاری امسال به سال "تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها" از سوی رهبر معظم انقلاب، بازگشت واحدهای تولیدی راکد به چرخه تولید با سرعت بیشتری انجام می‌گیرد.

وی ادامه داد: جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان اصفهان بصورت یک روز در میان برای حمایت از واحدهای صنعتی و ورود آنها به چرخه تولید برگزار می‌شود و مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی در زمینه برق، گاز، آب و محیط زیست با حضور مسوولان مربوطه بررسی می‌شود.

صمت اصفهان

موفق گفت: در ۲ سال گذشته حدود یک هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی جدید در استان اصفهان فعالیت خود را شروع کردند که همه این طرح‌ها بین ۶۰ درصد تا ۹۵ پیشرفت داشتند.

نرخ بیکاری در استان اصفهان از ۱۴.۵ به حدود ۹.۵ رسیده است

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت اصفهان با بیان اینکه نرخ بیکاری در استان اصفهان از ۱۴.۵ به حدود ۹.۵ رسیده است افزود: در حالیکه بخش‌های کشاورزی و گردشگری استان به‌دلیل خشکسالی و شیوع کرونا با مشکل مواجه هستند و افزایش اشتغال در بخش صنعت اصفهان به خوبی خود را نشان داده است.

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب هر ساله تولید را به‌عنوان اولین اولویت کشور قرار می دهند و باید برای رونق و حمایت از تولید بیش از پیش تلاش کنیم.

موفق خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش قیمت ارز و عدم امکان واردات و استفاده از ماشین آلات صنعتی روز دنیا، بسیاری از واحدهای صنعتی برای رقابت با صنایع خارجی، مجبورند ماشین آلات فرسوده و قدیمی را وارد کنند که این امر موجب کاهش بهره وری خط تولید و افزایش مصرف انرژی همراه است که قیمت تمام شده را برای واحد تولیدی افزایش می‌دهد.

وی گفت: استان اصفهان سال گذشته رتبه اول استفاده از تسهیلات بانکی رونق تولید را به خود اختصاص داد.

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت اصفهان اضافه کرد: کارگروه های رفع موانع تولید که دارای زیر کمیته هایی با ریاست استاندار و یا معاونان و با حضور دستگاه های اجرایی و مدیران عامل بانک ها و حضور چندین تن از تولید کنندگان در استان است که در این جلسات تولیدکنندگان مشکل خود را مطرح و راهکارهای لازم جهت رفع مشکلات آنان ارائه می شود و مصوبات آن جلسات برای دستگاه های اجرایی و بانک ها لازم الاجراست.

وی خاطرنشان کرد: تلاش‌ها برای رفع موانع تولید و جلب سرمایه گذار برای حفظ اشتغال موجود و اشتغالزایی های جدید با استقرار دولت تدبیر و امید، فراهم شد که البته توفیقات خوبی نیز در این زمینه حاصل شد؛ به طوری که با وجود مشکلاتی همچون کرونا که در جهان مشکلات اقتصادی متعددی را رقم زد و موجب بیکاری بسیاری از ساکنان این کره خاکی شد و همچنین تحریم‌ها تولید در اصفهان پویاست و صدای چرخ صنعت همچنان به گوش می‌رسد.

اصفهان –بهمن راعی

 

کدخبر: 696975 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟