موافقت اصولی با ساخت لاگون دوم در پتروشیمی لردگان

به گزارش خبرنگار رکنا در شهرکرد ،رییس سازمان صمت استان گفت: با صدور این مدافقت اصولی پس از اخذ زمین ساخت حوضچه پساب (لاگون) دیگری در پتروشیمی آغاز می شود.

سجاد رستمی افزود: حوضچه پساب دوم پتروشیمی با ظرفیتحدود ۳۰ هزار متر مکعب پیش بینی شده است که با اجرای این دو طرح ،وضعیت پساب پتروشیمی لردگان بالاتر از استاندار قرار خواهد گرفت. 

رستمی با اشاره به راه ندازی سیستم پایش آنلاین در پتروشیمی لردگان به همت محیط زیست استان تصریح کرد: هم اکنون پساب واحد صنعتی بصورت آنلاین پایش می شود و در اختیار محیط زیست قرار می گیرد و این واحد صنعتی جزء معدود پتروشیمی های کشور است که پساب آن بصورت آنلاین رصد می شود. 

رئیس سازمان صمت استان همچنین گفت:پتروشیمی لردگان یکی از بهترین و کم نظیرترین واحدهای تصفیه خانه را در سطح پتروشیمی های کشور دارد و در راستای حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی ،کار احداث ۲۰ هکتار فضای سبز در شرکت و اطراف آن را در دست اجرا دارد که تاکنون ۱۴ هکتار فضای سبز آن  ایجاد شده و مابقی آن  هم انجام خواهد شد.

وی افزود: این شرکت در راستای حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی ،کاشت درخت بلوط و حمایت از آن را در برنامه های خود دارد و باتوجه به نزدیکی به منطقه ی حفاظت شده ی کوه دنا ،موضوع حمایت از قوچ و بز کوهی را هم در برنامه های خود گنجانده است .

مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره شرکت پتروشیمی لردگان هم گفت پتروشیمی لردگان با سرمایه ای بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان در جایی سخت و کم برخوردار بدست جوانان لردگان ساخته شده و اکنون ۸۳ در صد نیروهای آن بومی شهرستان مانند خان‌میرزا ولردگان وفلارد   می باشند .و با افتخار همه جا اعلام می‌کنم که اولین پتروشیمی ایران هستیم که بومی سازی را انجام داده ایم. و اکنون این جوانان مدعی هستند که واحد کریستال سازی را خودشان راه اندازی خواهند کرد .

وی افزود : در زمان ساخت و ساز بطور متوسط ۲۸۰۰ نفر اشتغال مستقیم داشتند که بعد از ساخت و ساز به ۷۰۰ نفر تعدیل پیدا کردند و نیز ۲۰۰۰ نفر در حال حاضر با ماشین های باربری اوره و آمونیاک را انجام می دهند که در واقع در این مجتمع اشتغال بکار دارند .

 محمودی در مورد پساب پتروشیمی لردگان گفت:، واحد تصفیه ی پساب کنونی پتروشیمی لردگان شامل تصفیه پساب‌های روغنی ، تصفیه ی پساب های آمونیاکی ،پساب های انسانی ، سوخت پساب‌های روغنی،استون بیسنای ۱۳ هزار متر مکعبی است که با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیون یورو راه اندازی شده بود .

 وی افزود: در حال حاضر تمام تصفیه خانه ها در مدار سرویس هستند و مشکل خاصی ندارند و علاوه بر این واحدهایی ساخته شده  و در مدار سرویس طبق طراحی  و علاوه بر  واحدهایی افزون  بر استاندارد های تعریف شده برای پتروشیمی لردگان ؛ دو طرح بزرگ دیگر هم در دستور کار است.

محمودی افزود:براین اساس یک واحد ۷۰۰ هزار یورویی پساب خروجی را که حدود ۹۰ متر مکعب است را به ۱۵ متر مکعب تبدیل می کند و ۷۵ مترمکعب آن را دوباره تصفیه و به مدار اولیه بازمی گرداند .

محسن محمودی این نوید را هم داد که این واحد صنعتی بزودی  ایزوهای محیط زیست و استاندارد های مربوط به محیط زیست و کیفیت را تا دو ماه آینده کسب می کند.

مسئولین و کارشناسان محیط زیست استان وشهرستان لردگان و رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان و جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه از سیستم پایش آنلاین پتروشیمی لردگان  بازدید کردند.

مصیبی دهکردی/ شهرکرد

کدخبر: 696914 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟