گام محکم شهرداری آمل برای بهبود سیمای شهری، کاهش قطع درخت و پایداری برق شهری

به گزارش رکنا و به نقل از روابط عمومی ، خسروابراهیم زاده رییس شورای اسلامی شهرآمل با اعلام این خبر افزود: این تفاهم نامه در زمانی که مردم از مشکلات برق رنج می برند حرکت ارزشمندی است و این اتفاق مهمی بین توزیع برق استان و شهرداری و شورا است. هرس سالانه درختان حواشی زیادی برای شهرداری دارد که این خدمت مشترک موجب افزایش رضایتمندی شهروندان خواهد شد.

ابراهیم زاده با تشکراز شهردار و مجموعه شهرداری از شورای آینده شهر آمل خواست تا ادامه دهنده این تعامل و خدمت برای شهروندان باشند.

شهرداری امل

سید حمید هاشمی شهردار آمل در این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از حمایت های فرماندار و اعضای شورای اسلامی شهر بویژه ریاست شورا درباره این تفاهم نامه اظهار داشت: حفظ درختان شهر از مزایای ارزشمند این طرح است و با توجه به توسعه سریع مناطق شهری و کاهش حریم ها و نیاز به حفظ مبلمان شهری، کاهش معایب و مخاطرات هوایی –  سیمی طرح جایگزینی سیم های بدون عایق با کابل خودنگهدار در دستور کار قرار گرفت که در فاز اول ۲۰ کیلومتر با مشارکت شهرداری آمل وشرکت توزیع نیروی برق مازندران و 20 کیلومتر دیگر توسط شرکت توزیع نیروی برق مازندران به طور جداگانه در آمل انجام خواهد شد. در همین راستا امروز (دوشنبه 23/03/1400 ) تفاهم نامه ای مشترک بین شهرداری آمل و شرکت توزیع نیروی برق مازندران امضاء شد. 

هاشمی با اشاره به اینکه جلسات متعددی برای رسیدن به این تفاهم نامه برگزار شد افزود: این شروع همکاری است و هرجا که ادارات در کنار هم باشند لذت خدمت برای شهروندان دلچسب تراست و شهرداری این آمادگی را دارد تا در آینده برای ساماندهی تیرهای برق بلوارامام خمینی (ره) که اصلاً نور مناسبی ندارد نیز اقدام نماید. 

وی یاد آور شد: آمل مرکز اقتصاد مازندران است و باید به آن توجه بیشتری شود. قرارگرفتن تیربرقها در میادین، معابر وبلوارها در مبلمان شهری ایجاد آلودگی بصری می کند  و ایجاد تغییرات اساسی در این زمینه از اصول زیباسازی شهری شهرداری به شمار می آید.  

سید کاظم حسینی کارنامی سرپرست شرکت توزیع نیروی برق مازندران ضمن تشکر  از شورای اسلامی شهر و شهردار ساعی آمل در رابطه با امضای این تفاهم نامه گفت: با توجه به کاهش بارندگی در چند سال اخیر شاهد کاهش ۵۴ درصدی آب سدها نسبت به سال قبل هستیم که این امر موجب کمبود ۶ هزار مگاواتی تولید برق شده است. رشد گرما نسبت به سال گذشته و فعالیت رمزارزهایی که غیر مجاز در حال بهره برداری هستند باعث شده است که ما در این روزها ساعاتی را خاموشی داشته باشیم.

حسینی کارنامی در رابطه با جزییات اجرای این تفاهم نامه خاطر نشان کرد: در این طرح، حتی الامکان شبکه های فشار ضعیف سیمی 2و3و5 رشته در سطح شهر جمع آوری شده و به جای آن شبکه های عایق دار هوایی از نوع کابل های خودنگهدار بر اساس آخرین استاندارد های فنی و بین المللی احداث می شود. 

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق مازندران با بیان اینکه تفاهم نامه جایگزینی از سیم به کابل در استان مازندران600کیلومتراست خاطر نشان کرد: اجرای این پروژه به طول 40کیلومتر است که 20 کیلومتر آن با مشارکت شهرداری آمل و 20 کیلومتر نیز توسط شرکت توزیع نیروی برق مازندران انجام خواهد شد . 

حسینی از مزایای این طرح را کاهش قطع و هرس درختان، رفع ضعف ولتاژ ، کاهش خطرات برق گرفتگی و خاموشی ها در مواقع بحرانی و بهبود سیما منظر شهری، کاهش سرقت انرژی و سیم ها عنوان کرد و از مردم خواست، برای اطلاع از ساعات خاموشی ها از اپیلیکیشن برق من استفاده کنند.

گفتنی است این تفاهم نامه با حضور رئیس شورا، شهردار، سرپرست شرکت توزیع برق مازندران، مدیران برق شرق و غرب شهر آمل در هشت ماده و دو نسخه تهیه و در تاریخ 1400/2/23 امضاء ومبادله شد.

انتهای خبر/عباسی نیک

کدخبر: 696812 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟