صنعت ابریشم نمادی از هویت اصیل گیلان

به گزارش رکنا رشت،رئیس سازمان صمت گیلان در این نشست که به منظور تسهیل فرآیند راه‌اندازی مجدد این واحد تولیدی با حضور مدیران بانک‌های عامل و دستگاههای اجرایی ذیربط برگزار شد گفت: حرکت در جهت ارتقا و تعالی صنایع بومی استان که در تاریخ و هویت این سرزمین نقش داشته و متناسب با اقلیم منطقه می‌باشد را به عنوان یک جریان امیدبخش، جزو اولویت های اصلی سازمان صنعت دانست.

 وی ضمن ارائه خلاصه‌ای از اقدامات و جلسات متعدد برگزار شده، بیان داشت: تاکنون با هدف ساماندهی وضعیت شرکت صنایع ابریشم صومعه سرا، خوشبختانه با حمایت جدی دستگاه قضایی و سایر دستگاه‌های نظارتی تا حدود زیادی شرکت از نظر حقوقی تعیین تکلیف شده است.

دکتر دلق پوش در ادامه به رسالت دبیرخانه کارگروه رفع موانع تولید استان و سایر کارگروه های قانونی مرتبط با حوزه تولید در حفظ و صیانت از ظرفیت های تولیدی و صنعتی استان اشاره نمود و تاکید کرد: موفقیت در این مسیر نیازمند همت و هم افزایی کلیه دستگاههای مرتبط بوده و برون رفت از چالش‌های موجود صرفاً با رویکرد تعامل، قابل تحقق می باشد.

رئیس سازمان صمت گیلان به رکود و تعطیلی برخی از واحدهای واگذار شده به بخش خصوصی در دهه ۸۰ اشاره نمود و افزود: به دنبال سوء مدیریت مسئولین شرکتی های شبه دولتی وابسته به بانک ها ؛ توقف فعالیت و شرایط نامطلوب آنها به کلیه ذینفعان خصوصاً مردم شریف استان خسارت وارد شد.

وی از بانک هایی که دارای مطالبات از شرکت ابریشم گیلان می باشند در خواست نمود: نهایت مساعدت جهت استفاده این واحد از ظرفیت‌های قانونی موجود را به منظور بخشودگی جرایم و تقسیط بلندمدت بدهی‌های فعلی، بعمل آورند.

همچنین گل محمد بامری، مدیرعامل تعاونی مولی الموحدین نیز در این نشست آمادگی تعاونی خود را برای راه اندازی مجدد این صنعت اصیل گیلانی اعلام کرد و گفت: از کلیه مدیران و نمایندگان بانکهای طرف حساب با شرکت صنایع ابریشم گیلان تقاضا دارم تا حد امکان از اخذ مطالبات جرایم بانکی و بخشش سود معوقات یاری نمایند.

 وی اظهار داشت: که این شرکت با جذب نیروی جدید، فعالیت‌های خود را آغاز نموده و بنا داریم در حداقل زمان ممکن ماشین آلات قدیمی را سرویس نموده و نسبت به راه اندازی آن اقدام نماییم.

شرکت صنایع ابریشم گیلان، واقع در شهرستان صومعه‌سرا در سال ۱۳۶۲ در زمینه تولید نخ ابریشم با ظرفیت اسمی ۱۰۴ تن در سال و با فعالیت حدوداً ۳۰۰ نفر در زمینی به مساحت ۱۸ هکتار به‌عنوان یکی از واحد‌های بزرگ کشور فعالیت خود را آغاز کرد. سهامدار عمده این شرکت، بانک صنعت و معدن بود، این شرکت براساس اعلام گروه سرمایه‌گذاری آتیه دماوند (هلدینگ وابسته به بانک صنعت و معدن) در اسفند سال ۱۳۸۲ از طریق مزایده عمومی به بخش خصوصی واگذار شد که در نهایت نتیجه واگذاری این شرکت چیزی جز ورشکستگی نبود!

رشت /مرجان گودرزی 

کدخبر: 696738 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟