تلاش برای اثبات هنر و توانمندی گیلانیان  در عرصه ملی و فراملی

به گزارش رکنا رشت، جلسه دبیرخانه" رشت به عنوان شهر ملی رشتی دوزی" به میزبانی شهرداری رشت با حضور مدیرکل میراث فرهنگی گیلان و جمعی از هنرمندان رشته صنایع دستی برگزار شد‌.

IMG-20210612-WA0046

 سید محمد احمدی شهردار رشت در این جلسه با اشاره به اینکه صنایع دستی هویت ملی ما است اظهار داشت: باید تلاش کنیم موانع بر سر راه هنرمندان صنایع دستی را مرتفع کنیم تا این هنرمندان بتوانند تولیدات خود را بدون دغدغه عرضه کنند.

احمدی با اشاره به حمایت های شهرداری رشت از صنایع دستی به ویژه هنر" رشتی دوزی" بیان داشت: شهرداری با راه اندازی خانه های کارآفرینی در راستای حمایت از هنرمندان و ایجاد اشتغال زایی اقدام کرده است.

شهردار رشت با اشاره به اینکه هنر رشتی دوزی قابلیت برند بین المللی را داراست، خاطرنشان کرد: می توان ضمن معرفی مکان هایی برای فروش و عرضه محصولات رشتی دوزی با آموزش و اطلاع رسانی این هنر را ترویج کرد.

حلاج پور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان در این جلسه ثبت رشت به عنوان شهر ملی رشته دوزی را اتفاقی ارزشمند دانست و افزود: باید با تلاش و برنامه ریزی بتوانیم در راستای معرفی و توسعه این هنر فاخر کوشا باشیم.

وی با اشاره به اینکه استان گیلان استانی دارای قدمت در عرصه فرهنگ و هنر است ابراز داشت: باید هنر و توانمندی گیلانیان را در عرصه ملی و فراملی اثبات کنیم.

حلاج پور به ظرفیت های متعدد رشت در حوزه صنایع دستی و گردشگری اشاره کرد و افزود: شهر رشت این ظرفیت را دارا است که مانند اصفهان به عنوان شهر خلاق صنایع دستی معرفی شود‌.

در ادامه جلسه نیز جمعی از هنرمندان رشته دوزی نیز به بیان نقطه نظرات و دیدگاه های خود پرداختند.

لازم به ذکر است در این جلسه شهردار رشت به عنوان دبیر دبیرخانه" رشت، شهر ملی رشتی‌ دوزی" انتخاب و حکم وی اهدا گردید.

رشت /مرجان گودرزی 

کدخبر: 696073 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟