آغاز مراسم افتتاح ابرپروژه شهید سلیمانی با حضور وزیر راه و شهرسازی

به گزارش خبرنگار رکنا از اصفهان ،مجموعه پل‌ها و تقاطع چهار سطحی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی بزرگترین تقاطع غیر همسطح شهر اصفهان از نظر مساحت اجرایی است که در این دوره مدیریت شهری آغاز شد و به سرانجام رسید.

این پروژه یک و نیم کیلومتر از طول حلقه حفاظتی و رینگ چهارم ترافیکی شهر اصفهان را در بر می‌گیرد. پروژه عظیم مجموعه پل‌ها و تقاطع چهار سطحی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی که یکی از بخش‌های اصلی رینگ چهارم شهر اصفهان و در نقطه صفر حلقه حفاظتی قرار دارد، بعد از ۲۰ ماه تلاش شبانه روزی پیمانکاران، مدیران، کارگران و کارشناسان پیش از موعد مقرر، تکمیل شده و در قالب پنج پل، چهار رمپ و دو لوپ بهره برداری می‌شود.

این طرح عمرانی با قرار گرفتن در دروازه ورودی شهر اصفهان از سمت شرق شهر، نقش مهمی در هدایت ترافیک خودروهای سنگین و باری به خارج از شهر اصفهان و نجات سه منطقه ۱۰، ۱۴ و ۱۵ از تصادفات و حوادث ناشی از عبور خودروهای سنگین و نیز آلودگی هوا و صوتی دارد.

برای آزادسازی بیش از ۲۰۰ هزار مترمربع زمین مورد نیاز برای اجرای این طرح، حدود ۳۱ میلیارد تومان هزینه شده است؛ در مجموع برای اجرا و آزادسازی این پروژه کلان شهر اصفهان، دو هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی مدیریت شهری اصفهان صرف شده است.

 

در این مجموعه ۵ پل به مساحت ۱۸ هزار مترمربع در چهار سطح پیش بینی شده است:

 

اتصال شرق به جنوب اصفهان؛ پل شماره یک به طول ۴۹۳ متر

 

اتصال شمال به جنوب اصفهان؛ پل شماره دو به طول ۲۰۰ متر

 

اتصال جنوب به شمال اصفهان؛ پل شماره سه به طول ۱۷۷ متر

 

اتصال غرب و جنوب به شمال و شرق اصفهان؛ پل شماره چهار به طول ۱۰۷ متر

 

اتصال شمال به شرق اصفهان؛ پل شماره پنج به طول ۱۲۵ متر

 

کدخبر: 696041 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟