نقش مراکز صنعتی چوار در کمک به نیازمندان و مددجویان ضعیف و ناچیز است

به گزارش خبرنگار رکنا از ایلام، قنبر موسی نژاد در سفر به شهرستان چوار اظهار داشت: این پروژه های صنعتی با اینکه ظرفیت بسیار مهمی برای کاستن از سطح محرومیت ها و کمک به نیازمندان هستند اما تاکنون از چنین ظرفتهای مهمی استفاده چندانی نشده است.

وی با بیان اینکه با وجود چند پروژه بزرگ صنعتی در شهرستان چوار اما سطح محرومیت ها و نیازمندی ها در این شهرستان همچنان زیاد است، افزود: انتظار ما این است مراکز صنعتی چوار در کمک به نیازمندان مشارکت بیشتری داشته باشند.

مدیرکل کمیته امداد ایلام در ادامه به خدمات کمیته امداد شهرستان چوار به نیازمندان در ماه مبارک رمضان امسال اشاره کرد و گفت: خوشبختانه امداد چوار در این زمینه و مشارکت دادن مردم نیکوکار در کمک به نیازمندان کارنامه قابل قبولی داشته است.

وی تصریح کرد: از بهترین خدمات امداد چوار در ماه رمضان امسال طرح ایران همدل و اطعام مهدوی بود که در این مدت همه خانواده های مددجو در شهرستان چوار سبدهای غذایی و یا وعده های غذای گرم دریافت کردند.

موسی نژاد ایجاد درآمد پایدار برای خانواده های نیازمند در راستای توانمندسازی و استقلال معیشتی خانواده ها و حفظ کرامت و عزت نفس این خانواده ها را از مطالبات مهم مقام معظم رهبری از کمیته امداد عنوان کردند و گفت: این مهم در سرلوحه فعالیتهای امداد در استان ایلام قرار گرفته است.

امام جمعه چوار نیز در این دیدار با اشاره به موضوع رویکرد اصلی کمیته امداد امام خمینی در راستای توانمندسازی خانواده های مددجویان مورد حمایت، از خدمات امداد در این زمینه تقدیر کرد و افزود: خوشبختانه تعدادی از سرپرستان خانواده ها نیز در شمول بیمه های اجتماعی قرار گرفته اند که این موضوع رویکرد خوب و مبارکی است که در آینده تعدادی از خانواده ها به جمع مستمری بگیران صندوقهای بازنشستگی می پیوندند.

حجت الاسلام و المسلمین شهاب الدین میهن پرست در ادامه به خدمات ارائه شده امدادگران کمیته امداد در ماه مبارک رمضان و پویش ایران همدل و اطعام مهدوی آساره کرد و افزود: در شرایطی که بسیاری از کارکنان دستگاههای دیگر در این ایام در شرایط دورکاری بودند اما هر روز شاهد حضور کارکنان امداد چوار در محل خدمت بودین و در حال تهیه و بسته بندی اقلام خوراکی که توزیع بین مددجویان تا پاسی از شب بودند که لازم میدانیم از زحمات این عزیزان تقدیر نمائیم.

ایلام/ کوثر موسوی

 

 

کدخبر: 695615 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟