برداشت 300 میلیون ریالی از حساب شهروندان با ترفند شارژ شگفت انگیز

سرهنگ "سید مصطفی مرتضوی" در گفتگو با خبرنگار رکنا گفت : در پی مراجعه چند نفر از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر اینکه برای خرید شارژ از طریق لینک معرفی شده به درگاه جعلی هدایت و مبالغی از حساب آنها به صورت غیر مجاز برداشت شده است، رسیدگی به موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: طی بررسی های فنی مشخص شد لینک معرفی شده در کانال تلگرامی، کاربران را به یک درگاه بانکی جعلی هدایت کرده و پس از دریافت اطلاعات حساب آنان، اقدام به برداشت وجه از حساب به صورت غیرمجاز می‌کند.

وی بیان داشت: با ارائه مستندات توسط شاکیان و اقدامات تخصصی صورت گرفته، نهایتا متهم شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی به پلیس فتا دلالت و تاکنون به برداشت مبلغ 300 میلیون ریال بصورت غیر مجاز اعتراف کرده است.

سرهنگ مرتضوی به شهروندان هشدار داد: گزارش ها و تماس‌های متعددی توسط شهروندان در خصوص کلاهبرداری از طریق تبلیغات جعلی و اغوا کننده به پلیس فتا واصل می‌شود که مجرمان اقدام به ایجاد کانال و صفحات تبلیغاتی یا درج آگهی جعلی با موضوعات جذاب و اغوا کننده می کنند و از کاربران درخواست دارند برای دریافت کالا یا خدمات با پرداخت مبالغ اندک به لینکی که جعلی است و خودشان طراحی کرده اند مراجعه کنند که در واقع کاربر را به درگاه جعلی پرداخت (فیشینگ) هدایت و اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب بانکی آنها می کنند.

وی خاطر نشان کرد: شهروندان می‌توانند آخرین و به روزترین آموزش‌های لازم درخصوص استفاده صحیح از ظرفیت‌های فضای مجازی را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir دریافت کنند.

 

کدخبر: 695346 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟